stinalill

Direktlänk till inlägg 26 januari 2009

Hylla bort.....

Av Stina - 26 januari 2009 20:18

Den här s k kryddhyllan och den superäckliga fläkten ska bort imorr´n!! Hoppas jag. Harry - Annsans man, som jag får låna lite grand - var här idag och mätte och funderade över eventuella problem. Och imorr´n kommer han och river ner skiten. Är mycket nyfiken hur det ser ut där bakom.... Men det visar sig....


Sen kan vi väl ta den senaste sjukrapporten.*suckar* Blodtrycket låg på 110/75 - aningen lågt kanske. Men jag har inga yrsligheter för mig i alla fall. Pulsen låg på 76 - så det är väl bra. Hade ju 100 förut. Så allt verkade ju frid och fröjd. Så tyckte dr Ola, att jag hade en besvärlig hosta. Tack jag vet, men nu är den ju mycket, mycket bättre.... Han lyssnade på hjärtat och - på lungorna - både bak och fram. Vatten i lungorna!!! Skit!! På med mer vattendrivande. Så ville han ta en snabbsänka, men jag sa att det inte behövs - jag har ju klarat mig från lunginflammation denna gång. Återkommer om jag får feber eller om det är ambulansdax. JAG VILL VARA FRISK NU!!!! Och han släppte hem mig, så det var nog inte så farligt.....


Idag har jag haft matlagningsdag oxå. Min köttfärs- och vitkålsröra - nå´n slags kålpudding kan man väl säga. Så nu har jag frusit in portionsvis - bara att ta fram och värma sen. Och därtill hemgjort potatismos och lingonsylt.


Sen tog jag mig en liten lur efter maten - rysligt skönt att domna bort en stund. Bara svårt att slita sig upp från sängen sen.... Men nu är det ju inte långt till att parkera där igen....

 
 
Ingen bild

synne

26 januari 2009 22:33

du har ett skit bra tryck och en bra puls.Men vatten i lungorna??Har du något hjärt problem? du skulle tagit en snabbsänka din envetna tant!!"ilsk" du måste vara rädd om dig om du nu vill vara frisk och inte göra tvärs emot"ledsen på dig" Jag blir orolig för dig Stinalill. Kramiz S

 
Ingen bild

Ann-Louise

27 januari 2009 08:36

Håller med Synne! Varför inte ta en snabbsänka? Det är ju bara ett litet stick i fingret. Tjura inte som en 3-åring :-) Knappast en komplicerad undersökning....

 
Ruth

Ruth

27 januari 2009 08:58

Vatten i lungorna kan ju leda till lunginflamation så se upp, men du avgör själv vad som är bäst för dig. Tror att ditt kök kommer att bli riktigt fint när det är klart. Sov inte för mycket på dagen, det kommer surt på natten. Känner du dig trött och slö, ta en stärkande promenad så piggnar du till. Ha en fin dag !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

27 januari 2009 12:53

Vatten i lungorna...hm, också RR:s problem men han har ju klaffel. Tungt att andas?
En sånt äcklig ej fungerande fläkt* har jag också, den sitter där bara och är i vägen. Ack om jag kunde få bort den! Vad ska du ha istället...ingenting? man kan ju låta bli att steka ovanpå spisen.
Hängning* varför egentligen...för att vi vill se föremålen eller för att fylla ett tomrum? Hahahaa, skogsfrun är frågvis idá;)

http://barasaras.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annsan

27 januari 2009 17:50

Helt enig med din kloka dotter! (hur kan det komma sig att hon blivit så klok när hennes mor.....? :) ). Säg till om 3-åringen vill ha någon att hålla i andra handen när "dumma tanten" sticks, så får vi väl fixa det... /kram Annsan

 
Svärson

Svärson

27 januari 2009 21:34

Man ska akta sig för folk som vill en väl.

http://Erik

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards