stinalill

Direktlänk till inlägg 30 januari 2009

På väg i säng....

Av Stina - 30 januari 2009 21:41

Så har jag då oxå lärt mig att söka bilder på internet och ta hem dom..... Man skulle ju kunna sitta i timmar och kolla på allt som finns!! Vackra foton och roliga figurer. Tyckte den här tantängeln var så söt, där hon knatar på framåt. Är det så där jag vill bli sedd mån tro----??


Har tagit mig framåt i rummet idag. Först dammsög jag hela lägenheten. Och sen satte jag upp några tavlor och la ut en ny matta. Ganska nöjd faktiskt. Det händer något litet varje dag.... Var oxå ner på ICA idag och köpte Fischermans friend - orginal. Det är den enda hosttabletten som hjälper något tycker jag. De där sockerfria sorterna vågar man ju inte ha i sig - då blir man sittandes på toan..... Det konstiga är att det är BARA ICA som har orginaltabletterna. Och nu har jag nog snart köpt upp deras lager.....


Kollade lite på Let´s dance. Men jag kom till Carl-Jan, sen fick det vara nog. Känner mig generad å hans vägnar.... Finns det ingen självkritik.... Eller får dom saftigt betalt för att vara med och jönsa....?? Nu måste jag nog gnälla lite grann. Tycker de flesta TV-program går ut på att chikanera människor, förlöjliga dom - för att sen rösta bort dom. "Du sjunger inte tillräckligt bra, du ser inte tillräckligt bra ut, du dansar inte tillräckligt bra, du är inte tillräckligt klyftig -  bort med dig - du får inte vara med längre". Det sitter våra barn och tittar på och lär sig, att det gäller att vara bäst, annars är du en looser.... Annars blir du utskrattad och förlöjligad....


Solveig R hade en bra insändare i Fagerstaposten idag. Om att vi pensionärer måste betala högre skatt än andra. På vår uppskjutna lön, som det faktisk är. Så vi bidrar i högre grad än andra till att finansiera EU delegaternas häftiga löner, reseesättningar och traktamenten. Ja och så Margot Wallströms försvar, när hennes månadslön på 240 000 kom på tal "Jag har ju en familj att försörja"!! Hon lever inte i verkligheten hon inte. Fast jag tänker inte gnälla på min "lön". Jag har så jag klarar mig och är tacksam för att slippa svälta (även om det skulle behövas ett tag....)



 
 
Ruth

Ruth

31 januari 2009 08:42

Go'mõrran på sig !
Sitter här med min kaffekopp och går igenom bloggarna jag inte fick tid med i går, men lite sysselsättning på morgonkvisten är inte fel. Har du fortfarande hosta ? Apoteket har 2 riktigt bra prepparat som är receptfria, Bromexin och Noskapin, den ena är lösande och den andra mot rethosta (men vem är vilken ?) det kommer jag inte ihåg. Vill man inte hosta på natten skall du absolut köpa den mot rethosta, den enda som fungerar till 100%. Ett piller vid sängående och du får sova gott. Är så nyfiken på hur det börjar se ut i din lägenhet, tror att det snart ser ut som ett dockhem så som du pysslar och donar.
Ha en riktigt fin helg vännen !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Pidan

Pidan

31 januari 2009 19:01

Håller med dig angående de där med att man måste fastna i en viss mall av människa för att få vara med i många tv-program. Därför tycker jag att countrymusiken är så häftig, det finns inga gränser. Du får se ut hur du vill, bara du sjunger hyfsat bra med en bra känsla. Känsla för musik.. Tyvärr passar inte denna musiksmak i Sverige, den ingår inte i den mallen. Där är faktiskt USA bättre än oss för där accepteras country mycket mer än här i Sverige. Synd..
//Pidan

http://www.pidan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards