stinalill

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2009

Hemma igen hos trumpeterna

Av Stina - 5 oktober 2009 16:44

  

Så var jag då tillbaka från min lilla utflykt till dotra. Jag kom hem igår kväll, men då orkade jag - nätt och jämt - ställa in varorna jag handlat. Sen var det bara sängen för hela slanten. Sov som en stock inatt och förmiddan. Men jag har hunnit fota Trumpetblomman ändå! Och visst är den storslagen!! Och vacker! Och doftade fantastiskt igår kväll! Men det vete 17, om jag ska ha den nästa sommar oxå.... Den är stor och bänglig och tar upp mycket plats på balkongen. Får väl se hur den blir, när den blommat över..... Efter vad jag kan se, blir det nog ett tiotal blommor på den.


  


Det var sååå kul att träffa alla!. Först födelsedagsbarnet förstås. Men oxå sambon och de två dottersönerna. Pojkarna har blivit så vuxna och stiliga! Den äldsta har köpt en bil - en silverfärgad Volvo - snygg så klart! Dennis var stolt och glad och körde numera till sina egna träningar. Och Pontus kör sin EU-moppe med en vrålsnygg hjälm, som gick i blått och svart! Men hela familjen är involverad i träningar och matcher. Både innebandy och fotboll för båda grabbarna. Tre matcher på lördag och tre på söndag! Inte mycket till fri tid där inte! Och upp tidigt på morr´on. Jag har lite svårt att förstå detta stooora engagemang för idrotten. Men så har jag ju heller aldrig varit intresserad av vare sig fotboll eller innebandy. Och det är ju bra, att dom använder sin tid till detta och inte är ute och härjar runt....


På lördag kväll tittade vi på filmen "Män som hatar kvinnor" - Ankie hade fått den i present. Och jag kan ju bara säga, att jag är glad, att jag inte gick och såg den ensam på bio! Fy 17 vad läskig den var! Och jag ska heller inte se efterföljaren "Flickan som lekte med elden". Det var alldeles för många läskiga scener och en hel del våld....


På söndag dök familjen Bergefur upp -  förutom Ida som låg sjuk hemma. Kul att träffa dom oxå! Så överlämnade jag flera kassar med "sydda alster" till Ann-Louise. Hon ska ta med sig till sitt jobb på SVA och försöka sälja av lite åt mig. Så nu är det så tomt och öde här i arbetsrummet, när det allra mesta är nerplockat.


På väg till Ankie i fredax, stannade jag till vid Rusta i Västerås och köpte klickgolv till hallen. Jag fick hjälp att lyfta in det i bilen guskelov. Och det var på håret, att det över huvud taget gick in i bilen. Jag fick fälla ett baksäte. Och där i bilen ligger golvet - jag orkar ju inte bära in det själv. Men det löser väl sig. Det var ändå tur, att jag köpte det på ditvägen. På hemvägen hade jag definitivt inte orkat....


På tal om att orka. Idag har jag i alla fall knackat en del kakel! Så nu är hälften av kaklet väck!! Så vid det här laget är jag på det klara med, att jag kommer att klara det! Skönt!!

 
 
sara

sara

5 oktober 2009 17:33

kika gärna in på min blogg och gissa vad som finns i påsen... ;)

http://saralingon.blogg.se

 
medresenärskan

medresenärskan

5 oktober 2009 18:32

Läser med glädje att du haft det bra och till och med köpt klickgolv. Trumpetblomman ser så vacker ut så snälla .... ha den gärna nästa år cokså. Joo, visst tar den plats men nu belönas du av trumpeterna med denna storslagna syn och doft. Grattis !!!
Jaha, det skall bli så kul att få se resultatet av klinkergolvet och kaklet. Lycka till !!!
Kram från mej !!!

http://medresenarskan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annsan

5 oktober 2009 21:31

Det är klart att du fixar det! Det kanske tar lite tid bara, men vad gör väl det?! Du kommer att vara stolt som en höna när det är klart! /kram Annsan

 
Ruth

Ruth

6 oktober 2009 12:05

Välkommen tillbaka efter semestertrippen. Så nu skall du lägga golv också, du är mångsidig du, redig tös vill jag lova. Kanske ge bort trumpetblomman till dina barn / barnbarn, någon som har plats och förvaringsmöjligheter, synd att hiva av den bara.
CD-boken "Män som hatar kvinnor" har jag lyssnat på och gillade den skarpt, tror inte jag vill se filmen med alla ruskiga sener. Skall även låna dom andra 2 i samma serie "Millenium triologin". Annars så har jag haft en bokpaus nu. Hoppas du får en bra dag, knacka inte för mycket över bänken nu så du får ont i armarna.
Tisdagskramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

stinalill

6 oktober 2009 17:36

Sara : Jo jag har varit in på din blogg och kollat!

Medresenärskan : Njae jag har inte riktigt bestämt mig än, vad gäller trumpetblomman.... Men visst är trumpeterna vackra!!

Annsan : Jo det blir nog ett nytt kakel - vi får väl se hur det avlöper.... "Orsa kompani lovar inget bestämt"!!

Ruth : Mina barn är nog tyvärr inte så engagerade i det där med blommor. Dessutom är dom ju giftiga för hunder och katter.... Det hade nog egentligen varit bättre, som du gjort, att lyssna på boken och göra sina egna bilder till istället. Men visst var den spännande!

Tack så mycket för era kommentarer!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12 13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards