stinalill

Direktlänk till inlägg 19 december 2008

Borta nu i ca åtta da´r!!!

Av Stina - 19 december 2008 17:39

Tänkte jag skull ta in en bild på mitt blivande köksgolv - men jag avstod. Det ser för jäkligt ut.... Istället blev det en bukett lilljor från Vietnam!! Annars är det ju julblommor högt och lågt nu. Men jag är ju en avvikare :) och liljorna var fantastiska!! Dom stod i foajen på det lyxhotell vi bodde på i Saigon, när jag var där i februari för två år sen.


Fy Fabian vad arg jag har varit idag. Men som vanligt är jag snäll, tuggar, sväljer och ler.... En idiot är jag. Men det var nog inte riktigt läge att stormskälla - vilket min mage sa åt mig att göra.... för det hade nog inte blivit bättre av det....


Vaknade halv 8 - mitt i natten - för mig. Sen låg jag och väntade, tittade på klockan, kunde inte somna om - dom skulle ringa mellan 8 och 9 från vitvaruföretaget. Vid 10 ringde dom. Och kl 13.00 skulle dom leverera en spis och en kyl/frys till min nya adress. I god tid var jag där och vice värden öppnade för mig. I lägenheten var det INGENTING gjort!! Luktade skunk och skitigt och samma möbler stod kvar ännu och byxorna hängde fortfarande på strecket på balkongen.....


I denna svinstia gick jag omkring och väntade och väntade. Kl 14.30 kom han!! In med vitvarorna och så skulle han installera spisen. Då hade han glömt sin verktygslåda i Avesta!! Helt sjukt.... Jag gick över till vice värden och lånade några skruvmejslar. Och så småningom var då spisen på plats och fungerade!! Kylen/frysen var inte den jag hade tittat på - utan en äldre. För "dom upptäckte i morse att den läckte gas"!!! Men den gamla "kommer säkert att hålla i 10 år till" - för dom hade bytt temostat på den.... Fan vet.... Men då var jag så less på hela skiten, så jag sa okej. Jag fick den för 800:- med rätt att ringa och få en nyare om jag ville så småningom.... Då kanske dom kommer till midsommar....


Tänk vad mycket lättare det vore, om dom hade sagt, att "tyvärr hinner vi inte före jul. Men vi kommer i mellandagarna istället". Men inte.... Och när i jösse namn ska lägenheten bli klar att flytta in i ?? Vice värden hade varit på den gamla ägaren "och det ska vara klart till årsskiftet" var beskedet han fick. Lägenheten behöver ju för 17 helsanering.....


Så mitt humör är inte på topp. Nu ikväll ska jag vattna blommor, bada och packa. Och imorr´n sticker jag till Gävle till och börja med. Så nu lär jag väl inte vara in på min blogg förrän efter julhelgen. Om jag inte går in hos nå´n av ungarna där emellan förstås.


TACK SYNNE för utmärkelsen!! Känner mig hedrad - men jag vet faktiskt inte hur jag ska få över den till min blogg.... Det är överkurs för mig.... kanske kan nå´n av ungarna hjälpa mig.... Men jag är glad för att du tänkte på mig <3 !!


Nu önskar jag er alla en RIKTIGT GOD JUL!!! Utan stress och utan dåliga samveten och irritationer..... Bara en lugn och skön helg!!

Kramar till er alla från Stinalill 

 
 
maja

maja

20 december 2008 14:14

hej hej hhihi du är min farmor !!!!!

http://www.123minsida.se/super_bella

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards