stinalill

Direktlänk till inlägg 6 september 2009

Tyg- och blomsterprakt i Gåsmossen

Av Stina - 6 september 2009 20:25

Ja nu är jag väl lite tjatig både med foton och dagens händelser.....

När jag satte mig i bilen, ringde jag Annsan och frågade vägen till Gåsmossen. Och det var bara ett par kilometer till, så var jag där! Men - inte hade dom rea idag inte!! Det var igår. Gick runt och kikade på tvålar och salvor, sen tog Benny - ägaren med mig till tyghuset! 160:- metern. Men jag tänkte, att nå´t ska jag iaf ha. Tog fram ett urläckert blått tyg i olika nyanser. Och ett blått tyg med guldblad på - suck....

Då sa Benny att eftersom jag missade gårdagens rea och eftersom jag sydde i laptäcksteknik, liksom hans fru - så fick jag 50 % rabatt idag oxå :)) Så det blev liksom några meter plus vadd - som jag faktiskt behövde! Lycklig! Sen beställde jag en koppt te och en vaniljmuffins - sagolikt god!. Och Benny berättade, att dom ska flytta därifrån och sälja alltihop!! Men - dom hade fått tag i RÄTT köpare, som skulle fortsätta i samma anda - sa han.

Mellan varven pös det väl fram, att jag har hjärtsvikt och orkar inte flänga i skogen. "Jag har en liten överraskning till dig" sa han och kom med en kasse kantareller till mig!! Sen guidade han mig runt i deras fantastiska trädgård! Luftlök - hade jag inte en aning om, att det fanns! Helt blå Förgätmigej! Han berättade och berättade, talade om namn m m. Men namn passerar bara mina öron tyvärr. Men intressant var det! Och MÅNGA foton blev det!!

Hemsidor på nätet : www.gasmossen.se eller www.nillasbutik.se

 
 
Ingen bild

Ankie

6 september 2009 21:07

Du verkar ha "tumme" med Benny! Har du ärvt morfars "flörtningsteknik"? Skoja bara!!! ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards