stinalill

Alla inlägg den 30 september 2009

Av Stina - 30 september 2009 20:12

Ännu en dag har snart gått till eftervärlden. Dock några timmar kvar ännu. Tänk om man fullt ut kunde lära sig leva i NUET!  Igår har ju redan varit och imorr´n är inte här ännu. Det är bara nuet vi finns i. Skulle oxå vilja lära mig fullt ut "kan man vara glad för lite, då har man mycket att vara glad för". Tränar dagligen.....

 

Tycker faktiskt att det är rysligt spännande och roligt att följa "födelsen" av trumpetblomman. I eftermiddax såg "korven" ut så här. Och två korvar till har spruckit upp! Jag skulle ha haft en uppmonterad kamera, som tog en bild var femte minut typ! Hade varit kul, att se "filmen" sen!


Dagen idag har gått till att sy upp ett par byxor. Så var Solveig R inom med kakelskärarapparaten, som jag fått låna av henne. Pratade med Ankie igår. Och hon menade, att jag behöver ha en "bilmaskin" för att få bort det gamla kaklet ordentligt. Eller åtminstone en "bilmejsel". Ja ännu har jag inte gått loss på gamkaklet. Har jag tur, sa Ankie, så sitter kaklet tämligen löst och ramlar ner, när jag knackar på det. Fasiken - när jag kaklade förut, fanns det inget gammalt kakel att ta bort. Då var det ju enkelt. Men, men det kanske det blir ändå.... Men jag har bestämt mig för, att jag börjar inte förrän efter helgen. Ska ladda upp ordentligt först....


Vädret?? Ja det skiter jag fullständigt i! Jag väntar till våren med att fundera på det. Men jag lär väl snart ställa undan sandalerna och klämma ner fossingarna i promenadskor - inte kul.... Men det är skönt med varm vetekudde, när kalla fötterna kryper ner i "lopplådan"!

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards