stinalill

Alla inlägg den 15 september 2009

Av Stina - 15 september 2009 21:22

  

Idag ska jag väl iaf kratta ner några rader. Jag syr och syr och syr!! Idag har jag setat på balkongen i solens sken och sytt handsömnad. Rena sommarvärmen - i solen - härligt!! Fjärilen ovan är en liten bit av nå´t större. Men bild på helheten kommer senare. Samtidigt som jag syr, lyssnar jag på bok. Har idag lyssnat klart på Håkan Nesser "Maskarna på Carmine Street". Den var spännande och höll spänningen ända till slutklämmen faktiskt.


Min kamera återger inte färgerna bra i lampsken. Blir lite irriterad. Det gröna på fjärilen ovan, är djupare grön i verkligheten. Kanske finns det nå´n knapp för inställning på menyn...?? Är sugen på en systemkamera, men skulle behöva hjälp av nå´t proffs, för att veta vad jag ska ha. Vicevärden här hade köpt sin på Tradera - det var nå´n fotohandlare, som sålde ut billigt. Men tusen lappar kostar det....


Skulle oxå vilja få in nytt golv i hallen + tapeter + måla om garderobsluckor där. Jag har fått för mig, att det luktar från hallen.... Och är det samma äckliga golvmatta, som det var i köket, är det ju inte omöjligt. Men en lär väl tänka sig lite för, vart man slänger tusenlapparna.... Det får väl mogna så småningom....


Nu ska jag iaf sy färdigt det jag håller på med. Sen måste jag allt ta och städa lite. Oxå ute på balkongen. Jag trivs inte, när det är eftersatt här hemma. Och dimman ligger tät på fönstrena..... Men vad gör väl det om hundra år - om tusen år är det glömt Flört

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards