stinalill

Direktlänk till inlägg 15 september 2009

Tusenlappar hit eller dit??

Av Stina - 15 september 2009 21:22

  

Idag ska jag väl iaf kratta ner några rader. Jag syr och syr och syr!! Idag har jag setat på balkongen i solens sken och sytt handsömnad. Rena sommarvärmen - i solen - härligt!! Fjärilen ovan är en liten bit av nå´t större. Men bild på helheten kommer senare. Samtidigt som jag syr, lyssnar jag på bok. Har idag lyssnat klart på Håkan Nesser "Maskarna på Carmine Street". Den var spännande och höll spänningen ända till slutklämmen faktiskt.


Min kamera återger inte färgerna bra i lampsken. Blir lite irriterad. Det gröna på fjärilen ovan, är djupare grön i verkligheten. Kanske finns det nå´n knapp för inställning på menyn...?? Är sugen på en systemkamera, men skulle behöva hjälp av nå´t proffs, för att veta vad jag ska ha. Vicevärden här hade köpt sin på Tradera - det var nå´n fotohandlare, som sålde ut billigt. Men tusen lappar kostar det....


Skulle oxå vilja få in nytt golv i hallen + tapeter + måla om garderobsluckor där. Jag har fått för mig, att det luktar från hallen.... Och är det samma äckliga golvmatta, som det var i köket, är det ju inte omöjligt. Men en lär väl tänka sig lite för, vart man slänger tusenlapparna.... Det får väl mogna så småningom....


Nu ska jag iaf sy färdigt det jag håller på med. Sen måste jag allt ta och städa lite. Oxå ute på balkongen. Jag trivs inte, när det är eftersatt här hemma. Och dimman ligger tät på fönstrena..... Men vad gör väl det om hundra år - om tusen år är det glömt Flört

 
 
Ruth

Ruth

15 september 2009 22:05

Undrar vart den söta fjärilen skall pryda för konstverk ? men det visar sig nog så småningom. Du får så fina foton med den kameran du har så var du nöjd med den. Ha en skön nattasömn så höres vi av i morgon.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
medresenärskan

medresenärskan

16 september 2009 07:59

Otroligt fint arbete du gjort igen .. Du är fantastisk och det är ju roligt för alla oss att få ta del av allt du gör. Kreativ till tusen är du och det beundrar jag verkligen.

Ha nu en bra dag och njut av den begynnande hösten.
KRam på dig !!!

http://medresenarskan.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

16 september 2009 12:49

Men så vackert och så otroligt välgjort! Hur i hela friden kan du få så jämna stygn? Du måste ha ett inbyggt mått i fingrar och brodernål ;)
Jag håller med Ruth om kamera - du tar så fina foton med den du har, så någon systemkamera behöver verkligen inte för den saken skull. Sen är det ju alltid roligt med nya saker, men inte till viket pris som helst kanske.
Kramar!

http://Lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ankie

16 september 2009 12:54

Känner igen tygerna

 
Ingen bild

stinalill

16 september 2009 21:42

Ruth: Jaaa...den som lever får se;
Medresenärskan: Tack å tack!!
Lambergsfrua: Tack - jag suger åt mig som läskpappaer ;) Ja jag ska nog lugna mig med inköp av kamera....
Ankie: Njaee - det tror jag inte du kan göra....

 
Ingen bild

Ankie

16 september 2009 22:57

Såg precis ut som tygproverna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards