stinalill

Alla inlägg den 16 september 2009

Av Stina - 16 september 2009 21:49

  

Idag minsann fanns det en massa konppar på Änglatrumpeten!! Så dax nu, när hösten står för dörren!! Undras hur jag ska göra - om jag ska ta in den?? Slår blommorna ut då??? Egentligen ska den ju in snart hur som helst - den är ju känslig för frost...

.  

När man kollar på vildvinet, kan man tro, att det redan har varit frost. Men jag tror ändå inte det.... Har idag tippat balkonglådorna över kanten - alltså innehållet. Sen tog jag några papperskassar, som jag gick ut och fyllde. Och sen i soptunnan med skiten ;) Imorr´n ska jag nog se, om jag hittar så´n där lila kål - minns inte vad dom heter. Kanske oxå lite ljung....


Idag har jag annars sleti, som den värsta kroppsarbetare ;) Dammsugit, torkat golv, storstädat toan och sist, men inte minst, sytt färdigt det jag hållit på med!! Duktig tant!! Men när jag hade tre cm kvar att sy, så slog det stopp i maskin Skrikandes Nålen fastnade och jag fick ta ur spolhuset och hela skiten och sen sätta allt på plats igen, innan jag kunde sy klart. Men nu har jag bara slutstrykningen kvar! Faktiskt skönt och jag är skapligt nöjd Glad


Och så var det kväller igen!! Nöjd med dagen idag och ser fram emot dagen imorgon....


Ps Igår kväll tog jag bort en stor fästing, som satt på ryggen!! Trodde först det var en stor, mogen finne. Men den skulle väck, tyckte jag. Så jag tog ett ordentligt grepp med naglarna och ryckte bort - fästingen såg jag då!! Bläää... Men jag tror den var död redan. Den hade nog blivit ihjälklämd under behålinningen hi, hi. Ibland är det bra när klädtrasorna sitter tight Flört

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards