stinalill

Alla inlägg den 29 september 2009

Av Stina - 29 september 2009 18:12

  

Igår kväll var det ju riktigt kallt, så jag tog in min Änglatrumpet från balkongen. Hon har tappat blad och ser allmänt hängig ut. Men - hon tänker visst ta itu med att blomma ändå! Och en "korv" har brustit och en blomma försöker att ta sig ut - såg jag imorse! Sen tog jag fram kameran tre timmar senare - se bilderna - och lite grand har faktiskt hänt på bara de timmarna! Ska bli kul att följa "födelsen"!!

      

Det vore verkligen kul, om alla blomknoppar kunde så ut!! Då får hon faktiskt leva nästa år oxå.... Jag hade nämligen helt lessnat på henne och tänkte faktiskt förpassa henne till "andra sidan". Men - hon får nog en chans till :)


Igår var tanten till Dr Ola. Mitt BNP ligger fortfarande flera tusen högt - det är ett blodprov som "visar på hjärtats förmåga, att utföra sin uppgift"  - som Ola uttryckte sig. Det är inte bruttonationalprodukten - då skulle det ha legat betydligt lägre Flört


Jag klagade över min gräsliga trötthet, svidet i halsen som kommer och går och värken så klart. Eftersom jag inte får äta antiinflammatoriska piller p g a att det påverkar Waranet, så fick jag en förpackning Tradolan iaf. Sen blev det en hoper blodprov, som Lotta lyckades ta på första och enda sticket!! Skickligt!! Ska tillbaka om en månad. Känner mig fortfarande sänkt. Känns som jag får ge upp det ena efter det andra p g a denna förbannade hjärtsvikt. Men, men - jag får väl ta fram det halvfulla glaset istället ;) Ola frågade om jag hade provat att ta en wiskey på länge. Nej fy fan sa jag. "Ja se där har vi det som felas" utbrast han!! Ja han är bra Ola - där vilar inga lessamheter....


Det ska bli riktigt trevligt, att hälsa på Ankie (som blir 42 år!) och hennes familj till helgen. Det var länge sen jag tog mig iväg. Visserligen vet jag ju, att det blir ett par dagar i sängen efteråt. Men det skiter jag i nu. Ibland längtar jag efter barn och barnbarn så det gör ont. Dom är så fina och goa allihopa - var och en på sitt sätt Kyss

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards