stinalill

Direktlänk till inlägg 29 september 2009

Trumpetfödsel!!

Av Stina - 29 september 2009 18:12

  

Igår kväll var det ju riktigt kallt, så jag tog in min Änglatrumpet från balkongen. Hon har tappat blad och ser allmänt hängig ut. Men - hon tänker visst ta itu med att blomma ändå! Och en "korv" har brustit och en blomma försöker att ta sig ut - såg jag imorse! Sen tog jag fram kameran tre timmar senare - se bilderna - och lite grand har faktiskt hänt på bara de timmarna! Ska bli kul att följa "födelsen"!!

      

Det vore verkligen kul, om alla blomknoppar kunde så ut!! Då får hon faktiskt leva nästa år oxå.... Jag hade nämligen helt lessnat på henne och tänkte faktiskt förpassa henne till "andra sidan". Men - hon får nog en chans till :)


Igår var tanten till Dr Ola. Mitt BNP ligger fortfarande flera tusen högt - det är ett blodprov som "visar på hjärtats förmåga, att utföra sin uppgift"  - som Ola uttryckte sig. Det är inte bruttonationalprodukten - då skulle det ha legat betydligt lägre Flört


Jag klagade över min gräsliga trötthet, svidet i halsen som kommer och går och värken så klart. Eftersom jag inte får äta antiinflammatoriska piller p g a att det påverkar Waranet, så fick jag en förpackning Tradolan iaf. Sen blev det en hoper blodprov, som Lotta lyckades ta på första och enda sticket!! Skickligt!! Ska tillbaka om en månad. Känner mig fortfarande sänkt. Känns som jag får ge upp det ena efter det andra p g a denna förbannade hjärtsvikt. Men, men - jag får väl ta fram det halvfulla glaset istället ;) Ola frågade om jag hade provat att ta en wiskey på länge. Nej fy fan sa jag. "Ja se där har vi det som felas" utbrast han!! Ja han är bra Ola - där vilar inga lessamheter....


Det ska bli riktigt trevligt, att hälsa på Ankie (som blir 42 år!) och hennes familj till helgen. Det var länge sen jag tog mig iväg. Visserligen vet jag ju, att det blir ett par dagar i sängen efteråt. Men det skiter jag i nu. Ibland längtar jag efter barn och barnbarn så det gör ont. Dom är så fina och goa allihopa - var och en på sitt sätt Kyss

 
 
Linda

Linda

29 september 2009 18:57

Hej! Läste om din änglatrumpet :) Hoppas "korvarna" blommar ut som de ska. Själv har jag också en änglatrumpet som varit ovanligt seg i år, jag väntar också på att mina korvar ska blomma. Dessvärre gjorde stormen att blomman vält och de största korvarna fick "sätta livet till" usch, så hemskt! Jag som vårdat min 2 m ståtliga trumpet hela sommaren. Men jag har hopp om några till nu när jag tagit in den.

Ha det bra!

// Linda

http://runezzazanovaadelle.se

 
Ingen bild

Ann-Louise

29 september 2009 19:47

Vi får väl ta med flaskan med whiskey som står här hemma då. Vi ses i Glädjen på lördag (om jag inte är jättesjuk förstås...)

 
Ruth

Ruth

29 september 2009 22:44

Hoppas några av knopparna slår ut, men då kommer det att dofta starkt inne, snart faller alla bladen och då är den inte kul längra. Klart du skall ge den en chans även nästa sommar, den kanske blommar tidligare på sommaren då.
Ola har rätt, en styrketår är aldrig fel, det finns ju andra goda drycker. Klart du skall åka och få dig en tårtbit när Ankie firar sin dag, du får väl lägga dig och vila en stund då och då när du är där och inte gå igång till 110%. Hoppas du nu får en skön natt, natti natti !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
medresenärskan

medresenärskan

30 september 2009 19:26

Trumpetblommor är ju så vackra så jag hoppas vi får se den i full blom. Du skriver att du får ge upp det ena efter det andra pga hjärtsvikt ... Det är svårt sånt ... ändå måste jag säga att jag aldrig kan finna att du klagar. Det verkar som du alltid har energi till så mycket skapande och jag är mäkta imponerad ska du veta.
Kram på dig !!!

http://medresenarskan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

stinalill

30 september 2009 20:08

Linda : Tack för att du tittade in hos mig! Ja vi får sköta om våra korva... förlåt, änglatrumpeter så gott vi kan och hålla tummarna!

Ann-Louise : Nej fy 17 - whiskey är nästan lika illa som havregrynsgröt - huvva! Vore kul att träffa er oxå i helgen!! Krya på dig ordentligt!!

Ruth : Ja bladen har redan börjat falla.... Men jag väntar enträget på golukten! - Man kunde kanske tänka sig en Baileys förstås - det skulle inte sitta ivägen. Men då blir jag nog ännu tröttare

Medresenärskan : Du får fortsätt kolla på min blogg - har tänkt mig att fota "födelsen" ;) Vad skönt att du inte tycker, att jag klagar! Själv känner jag mig som en riktig gnällkärring.... Tack för goa ord!!

Tack för kommentarerna! Och kramar till er alla!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards