stinalill

Alla inlägg den 20 september 2009

Av Stina - 20 september 2009 21:23

Jag har egentligen inget att skriva om idag heller. Men jag ska väl ta och kratta ner några rader, så ni ser att jag lever.... Med nöd och näppe. Har varit hos Lotta och Lasse och tvättat bilen - både inuti och utanpå. Och det frestar på den här gamla omedgörliga kroppen. Ändå hjälpte Lotta mig att dammsuga och ta  bort alla insektsprickar på fronten. Men hemkommen så blev det sängläge. Och det vete 17 om det inte blir nå´n värktablett till sovdax....



  

Men fin blev hon min Pippibil!!

Det här fotot tog jag i april, när jag oxå hade varit till samma "tvättinrättning". Däremellan får hon nöja sig med maskintvätt. Varför hon heter Pippi? Jo jag körde hem henne på skärtorsdagen 2005 - sprillans ny!!. Och så är hon ju så gul, så gul. Som en riktig påskkyckling - alltså blev hennes namn Pippi. Hon är oxå lika "uppkäftig" som Pippi Viktoalia Krusmynta Efraimsdotter! Och hon är min trygghet och min frihet här i livet just nu. Köra bil KAN jag fortfarande - vill faktiskt påstå, att jag t o m kör rätt så bra.... lång och varaktig träning.... Och hon kan ta mig precis dit jag vill.... nästan iaf - man kan ju inte begära fööör mycket....


Ett stort TACK till Lotta!! Och tack oxå för både smörgåstårta och marängtårta!! Jag hamnade ju oxå i ett födelsedagskalas mitt i alltihop - Lottas yngste fyllde 23 år!! Så var det så roligt, att mitt barnbarn Johanna ringde mig ikväll och berättade sina tankar - Tack Johanna!! Och Annsan är hemkommen från fjällen och ringde oxå och delade med sig - Tack för det!! Känner mig rik!! 



Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards