stinalill

Direktlänk till inlägg 20 september 2009

Pippi född 05-03-24

Av Stina - 20 september 2009 21:23

Jag har egentligen inget att skriva om idag heller. Men jag ska väl ta och kratta ner några rader, så ni ser att jag lever.... Med nöd och näppe. Har varit hos Lotta och Lasse och tvättat bilen - både inuti och utanpå. Och det frestar på den här gamla omedgörliga kroppen. Ändå hjälpte Lotta mig att dammsuga och ta  bort alla insektsprickar på fronten. Men hemkommen så blev det sängläge. Och det vete 17 om det inte blir nå´n värktablett till sovdax....



  

Men fin blev hon min Pippibil!!

Det här fotot tog jag i april, när jag oxå hade varit till samma "tvättinrättning". Däremellan får hon nöja sig med maskintvätt. Varför hon heter Pippi? Jo jag körde hem henne på skärtorsdagen 2005 - sprillans ny!!. Och så är hon ju så gul, så gul. Som en riktig påskkyckling - alltså blev hennes namn Pippi. Hon är oxå lika "uppkäftig" som Pippi Viktoalia Krusmynta Efraimsdotter! Och hon är min trygghet och min frihet här i livet just nu. Köra bil KAN jag fortfarande - vill faktiskt påstå, att jag t o m kör rätt så bra.... lång och varaktig träning.... Och hon kan ta mig precis dit jag vill.... nästan iaf - man kan ju inte begära fööör mycket....


Ett stort TACK till Lotta!! Och tack oxå för både smörgåstårta och marängtårta!! Jag hamnade ju oxå i ett födelsedagskalas mitt i alltihop - Lottas yngste fyllde 23 år!! Så var det så roligt, att mitt barnbarn Johanna ringde mig ikväll och berättade sina tankar - Tack Johanna!! Och Annsan är hemkommen från fjällen och ringde oxå och delade med sig - Tack för det!! Känner mig rik!! 



 
 
medresenärskan

medresenärskan

21 september 2009 09:02

Den är häftig din Pippi-bil. Jaha, det är det namnet på den ... 1974 hade vi en bil i samma färg men bara 1 år. Men under det året kände alla igen bilen på långt håll ... Inte lönt att försöka smyga där inte.

Det är alltid skönt efter en biltvätt och städning för det syns i regel. Det är klart att det smakade med marängtårta och smörgåstårta en sån dag. Du hade allt en hel del att knacka ner som vi så roande gärna läser ...
KRam på dig ...

http://medresenarskan.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

21 september 2009 09:26

Det var en söt kyckling, förlåt Pippi, så ren och blänkande då är man nöjd. Biltvätt sköter min gubbe, han har gjort storstädning i hela helgen, tvättat och vaxat, putsat rutor och dammsugit, vidrör aldrig den skötseln och nogrann är han, bilen är ett skötebarn och är alltid ren.
Gråmulet i dag, några regnstenk kom förut. Du har så rätt, köpte nya läsglasögon i december förra året, men receptet var inte färskt så jag skall göra ny undersökning, glasögön för TV-tittande har jag inte behövt förut, men är nu ett måste. Vill ha fjäderlätta glasögon som inte lämnar märken på näsroten och som jag knappt märker. Synundersökningens kostnad dras av till hälften på bågarna, så 2 par går på under 1000 lappen. Köper från samma ställe som förra gången.
Hoppas du har hämtat nya krafter under natten och är pigg i dag.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

21 september 2009 19:31

Gult är en solig och bra färg som syns på vägarna. Gula faran hade säkert inte varit ett passande namn på en bil i din ägo, Pippi är piggt och bra.

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
PIdan

PIdan

22 september 2009 20:20

Hejsan, mormor! Tänkte bara meddela att jag numera har en ny blogg; www.musikpidan.bloggplatsen.se
Bara ett test på om jag hinner och orkar men de ska nog gå :D

http://www.musikpidan.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

22 september 2009 20:49

Vilken fräsch liten bil - och nu renstädad dessutom! Grattis till det!
Tråkigt att du känner det i kroppen efteråt,men jag hoppas du mår bättre idag.
Kramar!

http://bloggplatsen.se

 
Ingen bild

stinalill

23 september 2009 14:52

Medresenärskan: Nej med en så gul bil är man inte anonym. Men det är man inte i Skbg iaf!

Ruth: Vad skönt att ha en gube, som sköter om familjens bil! Antar att du står för den mesta städningen inomhus?

Skogsfrua: Precis - det är bra att synas! Tidigare hade jag en röd Suzuki - den var allmänt kallad för "Röda faran" ;)

!da Pidan gullebarn: Vad glad jag blir, att du skaffat en ny blogg!! Skriv när du har lust bara - känn dig inte tvungen! Min dator ville tyvärr inte spela upp din låt.... den är knäpp...

Lambergsfrua: Ja värken i kroppen är sån´t som jag får ta. Det går upp och ner.....

Kramar till er alla

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards