stinalill

Alla inlägg den 12 september 2009

Av Stina - 12 september 2009 19:59

  

Igår var jag ut i skogen. Det var ljuvligt väder och jag bara måste. Jag knallade på i snigeltakt och hittade faktiskt 2 (TVÅ) gula kantareller!! Plus lite trattkantareller och taggsvamp. Sen åkte ju kameran fram med jämna mellanrum. Jag kan inte låta bli att förundras över allt vackert som finns! Och stillheten i skogen! En och annan fågel som kvittrade och en ekorre, tror jag det var, som slängde kottar på marken.

  

Och visst är denna lilla skalbagge fantastisk!! Även om jag inte skulle vilja ha den krypandes på ryggen. Men den är säkert väldigt fredlig och gör ingen människa ont. Kolla hur det glänser lite blågrönt på benen!

  

I blomväg finns det ju inte så mycket kvar. Men en och annan blåklocka lyste upp emellanåt. Jag är glad, att jag fortfarande iaf kan ta mig ut i skogen. Även om jag inte kan älga runt som förr. Tur jag har min lilla Pippibil och kan köra ut i naturen. Här i Skbg finns det ju hur mycket skogsväg som helst. Och jag fick ju iaf svamp, så jag kunde göra en svampstuvning till kvällsmackorna. Sen har jag ju fått svamp - så det är inte synd om mig alls. Men det är en viss känsla, när man hittar egen svamp att plocka. Och detta nöje kan jag nog oxå tacka min pappa för! Det överförde han till mig. Och sen till mina barn oxå!! Tack för det lilla pappa.... Jag var lycklig, när jag åkte hem!


Sen fick jag böta i natt för min skogsutflykt. Hade jätteont i höften, så vid tre-tiden var jag upp och tog en Tradolan och en Alvedon Forte. Och jag hade en gräslig mardröm oxå. Men det var det värt!! Det gäller ju att leva medan man lever! Sen är det för sent.....  

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards