stinalill

Direktlänk till inlägg 10 september 2009

Bakelse och en svag kropp

Av Stina - 10 september 2009 20:39

  

Dagen började med ett långt, hett bad. Kändes riktigt bra. Skulle just fara iväg ut och handla, när Heffa ringde på dörren! Hon tyckte vi skulle gå till fiket och jag var ju inte sen attt hänga på. Se bild.... gott, gotti, gott, gott. Snart försvunnet uti magens djup - bara kalorierna kvar.... Tack så mycket Heffa min vän!! Heffa ja - hon är nog den yngsta 70-åring jag känner - alltid på gång, full upp!!


Kände väl sen, att kroppen ville inte riktigt som jag. Men jag hade varken fil eller frukt hemma, så jag måste till affär´n. Sen fick jag lov, att be en bekant bära ut kassarna till bilen. Och med nöd och näppe fick jag kassarna inom hemma..... Jag som tänkt mig en liten, liten tur ut i skogen. Men av det blev det inget. Fast - det var väl inte fy skam, att sitta på balkongen heller i solens sken.... Hoppas, hoppas bara, att jag inte smittat ner Heffa med nå´t skit - det tänkte jag inte på förrän efteråt.


Så hoppas jag, att ni ser, vad fint jag har fått det här hemma på min blogg!! TACK så mycket till min vän, som lagt ner tid och energi för min skull!! Joo - det blir säkert bra alltihop, när jag får prova finesserna vartefter! Idag ser jag inte lika mörkt längre på denna nygamla blogg!! Glad Men min vän, får jag be dig om ännu en sak...?? Jag skulle vilja ha ALL text lite mörkare... om detta är möjligt?? Jag har lite svårt, att läsa framför allt den vita texten....


Även ett tack till Chatarina för din kommentar om din farfar! Kusinen du skriver om, kan det möjligtvis vara Anette - farbror Larres dotter? Det kan nog stämma, att farmor prioriterade sina rödhåriga barn och höll dom om ryggen lite mer - men på ett dominant sätt, tror jag!! Jag har nog tänkt, att fortsätta skriva lite om "konsekvenserna" av min pappa. Bl a  om mitt förhållande till kanoter och paddling, som pappa säkert påverkade mig till.... Men idag känner jag mig inte piggelin - en dag imorr´n oxå.

 
 
Medresenärskan

Medresenärskan

10 september 2009 21:56

Åh, vad fint Ruth gjort till dig ... Såg att det hade strulat medan hon höll på. Står att läsa på hennes blogg och då skyndade jag in här för att få se härligheten. Ja, inget är sig likt sen ändringen men det är ju lite kul med nygamla platser när vi nu kommit igång.

Jag skall läsa dina inlägg om din far en gång till nu när de finns skrivna allihopa. Det var så intressant och så fantastiskt bra skrivet.
Ha det gott min vän !!!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

11 september 2009 09:48

God morgon min sköna, hoppas du har fått sova skönt i natt, efter dina mödosamma besvärligheter i går och att du mår bra. Har gjort en mörkare text, blev det bättre, eller är det fortfarande för ljust. Har nu ändrat din adress för bloggen som dom ville, men alla som länkar till dig utgör inte en massa strul, den gamla adressen styrs om till den nya.
Den ser riktigt god ut den härliheten du har på ditt fikafat, den hade inte jag tackat nej till heller :-)
Ha en bra dag /kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

11 september 2009 11:26

Bloggen är väldigt fint designad nu men jag har samma besvär som du med ljus text, vissa sidor besöker jag inte för att det är så ansträngande för ögonen/ögat! Skulle nog önska änne ett snäpp mörkare här, men det går;)
En bakelse då och då kan man allt unna sina smaklökar.

http://barasaras.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards