stinalill

Direktlänk till inlägg 24 september 2009

Skyddsängel för mig

Av Stina - 24 september 2009 21:23

  

Tror jag behöver en liten skyddsängel, som kan se efter mig lite.... förresten - jag tror jag har en...!!


Iväg ut idag, tog ut pengar på Minuten och skulle posta räkningarna. Och snubblade på trottoarkanten - rasade rakt i backen!! Fick hjälp upp av en tant och kände efter om något var brutet eller så - guskelov inte! Men riktigt ont i höger tumme/tumgrepp och så högerknät, som jag ramlade på. Ett riktigt häftig blåmärke blev det där, såg jag sen. Hade dock bestämt mig för att åka till Västerås idag - så det gjorde jag. Inhandlade flisofix i Surahammar och sen in på Bauhaus i V-ås.


Hemma hade jag skrivit en prydlig minneslapp med mått och diverse saker. Men den blev kvar hemma på köksbordet - till ingen nytta alls.... Försökte rekonstruera och inhandlade därefter kakel med tillbehör till köket!! Fick hjälp av en jättegullig tjej, som följde mig både hit och dit. Nu jäklar ska här kaklas!! Kan inte visa nå´n bild ännu, eftersom jag inte orkade bära in det från bilen. För närvarande är högerhanden rätt obrukbar - ont i pekfingret hade jag sen förut. Och det är inte klokt vad ofta man behöver använda dessa fingrar tillsammans..... 


Så det var i princip min Västeråsresa. Tog oxå en snabbis på Coop på Stenby. Sen hem som en bättre begagnad disktrasa. Och sängläge tills nu. Det skulle vara kul, att strosa runt lite och bara kolla - som jag gjorde förr. Men det går inte längre. Men kakla SKA jag! Fast jag räknar med, att det kommer att ta tid. Och jag har ju faktiskt inte bråttom egentligen.....


Inatt kunde jag inte somna - hur jag än låg, så gjorde det ont där levern sitter. Så vid 2-tiden gick jag upp och tog två Furix. Sen fick jag springa på toa förstås. Men det var en bra åtgärd - det onda gick över. Jag har lärt mig, att vätskan gärna samlar sig i levern. Och då gör det ont, även då man andas. Så denna gången kunde jag förebygga ett besök på sjukan!! Och jag klarade mig ju faktiskt oxå från brutna armar och ben idag!! Så hej och hå - jag har nog haft en turdag idag i alla fall!!! Skyddsängeln har nog varit med mig!! 

 
 
medresenärskan

medresenärskan

25 september 2009 15:31

Men kära Stinalill, vad är det som händer med dina händer och va sa du om lever och vätska??? Vad du kan ... du måste blogga om det och förklara lite för oss som tar hand om oss själv utan att springa till doktorn vad vi ska göra med det ena och det tredje när det uppstår konstigheter.

Kakla är roligt men jag skulle inte vilja göra det med trasiga fingrar från början. Det måste göra ont???
Jag tycker synd om dig ... känner du det?? men det ska bli kul att se det när du kommit ihång med plattorna och kameran.
Kram på dig !!! vännen !!!

http://medresenarskan.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

25 september 2009 19:32

Vilken tur att du inte bröt något i kroppen när du föll, nu läker det snabbt hoppas jag, det onda som du fick. Vad köpte du för färg på kaklet, blir det vitt ? duktig du som skall göra det själv, men det är nog inte så svårt tror jag, har ju tittat på TVn och dessa inrednings program, det går snabbt som attans (men dom kan ju sitt jobb.) Hoppas du får sova bättre i natt. Bra med en skyddsängel !
Fredagskramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

27 september 2009 12:49

Aj, aj, aj! Vad ont det låter :( Det kunde ha gått riktigt illa, när du föll så handlöst. Eller ja, det var ju handen som tog emot ;) Vilken tur att du fick hjälp direkt och att inget var brutet.
Klart att du sov dåligt efter den smällen. Hoppas det bättrar sig snabbt.
Vad duktigt du är som ändå åkte in till Västerås och handlade. Kakla själv låter svårt tycker jag. Man måste nog vara väldigt noggrann och ha tålamod och det verkar du vara :). Som du mycket riktigt säger, du har ju inte bråttom, så självklart fixar du det :)
Lycka till!
Kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

stinalill

27 september 2009 18:22

Medresenärskan: Ja det är en lång historia... jag har lärt mig under åren. När man har hjärtsvikt, är det lätt, att samla på sig vätska i kroppen, eftersom hjärtat inte orkar pumpa iväg allt. Och då kan vätska samlas i vaderna, lungorna och levern. Då får man hjälpa kroppen att få undan vätskan med vattendrivande piller - Furix.

Ruth och Lambersfrua och Resenärskan : Visst hade jag tur, att jag inte bröt nå´t i mit fall!! Men nu är jag återställd - visserligen med ett häftigt blåmärke på knäet! Men det försvinner ju snart. Och kakla är inte svårt - jag har gjort det förr. Det är kul och ett handgripligt sätt, att få nå´t gjort!! Väntar på att jag ska ta mig iväg till en kompis och låna lite hjälpmedel bara.
Tack för era kommentarer!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards