stinalill

Alla inlägg den 2 juli 2009

Av Stina - 2 juli 2009 20:34

Natten som var, var hemsk. Tror jag vaknade så där 100 gånger. Av värken i höger höft/ben. Så imorse ringde jag meddetsamma kl 8 till läkarstation. Jag fick en tid till kl 10.10 och fick komma in till en liten Dr Anna. Liten och späd var hon - såg ut att vara i nedre tonåren. Hon hade svårt att inge mig trygghet och hopp....


Men, men hon gick och frågade Dr N, om hon kunde ge mig en cortisonspruta - även om det bara var två månader sen sist jag fick en. Jodå det gick bra - så hon klämde in en spruta där det gjorde som mest ont :I Det var inflammation i muskelfästen, sa hon. Och antiinflammatoriska tabletter kunde jag inte ta. De skulle påverka både Waranet och hjärtsvikten. Så då skulle dom få lov, att kolla upp både hjärtat och PK-värdet varje vecka....


Kul, kul.... men nu är jag rätt salig - värken är så gott som borta!! Sååå skönt - tack lilla Dr Anna! Sen får vi se hur länge det håller i sig den här gången. Men idag är idag.....


Sen bar det iväg till sjön igen i det ljuvliga sommarvädret! Där väntade Gunilla och så har vi legat där och stekt fläsket hela da´n. Och plaskat i vattnet, när kroppen blev för het. Och tanten har fått lite rosor på kinden och solsken i blick :)


Tänk vad härligt det är, att bli smärtfri!! Helt plötsligt blir livet lättare och ljusare!!

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards