stinalill

Alla inlägg den 12 juli 2009

Av Stina - 12 juli 2009 21:52

Ja det går ju inte, att hålla nå´t hemligt här inte! Antar att Annsan kommer att läsa min blogg och då ser hon ju.... En liten "väska" 20 x 13 cm, som får bli en ersättare för din uttjänta förvaringsväska till dina pryttler! Lovar - det finns fack i innandömet oxå.... Och ditt hjärta av guld finns avbildat på sidorna.... Så alla vet, att den tillhör dig!


Det var ju synd, att jag inte hade gjort den färdig ännu, när du kom inom i förmiddax! Men jag förstår, att du såg sidstyckena, som låg på arbetsbordet ;) Så alltså - dagen har jag tillbringat vid symaskinen. Det var pillrigt och petigt, att få dit dragkedjan och snedremsorna , men till slut var jag klar. Och fick ta fram kameran och lägga ännu ett kort till "sydda alster" i min fotomapp.


Men den där stora lampan, ni vet, har oxå behagat lysa lite idag!! Så tanten fick sig allt en stund på balkongen på eftermiddan. Härligt, ljuvligt!! Det tog sin lilla tid, innan jag kunde slita mig både från symaskinen och balkongen. Så jag hoppade faktiskt över både lunch och kvällsmat! Det tar onödig tid ibland faktiskt, att hållas med matlagning..... Men sen framåt kvällningen blev det två smaskiga räkmackor med egenodlad dill på faktiskt!! Gott gotti gott gott :)


Måste oxå tillägga, att mitt högerben nu sköter sig jättebra! Jag kan gå nerför trappor nu, utan att se ut som en skadeskjuten kråka. Och jag kan lyfta upp benet i sängen, utan att hjälpa till med händerna. Det är härligt att vara smärtfri!! Utan piller!!


Den som vill kolla mer på dom där vackra änglarna, kan gå in på www.willowtree.info - där finns många små statyer. Satt länge igår kväll och njöt.... Det finns någon för varje tillfälle. Jättefina att ge bort som present.


Har väldigt länge tyckt, att det inte känns bra, att inte svara på kommentarer jag får. Blir ju glad för varje kommentar jag får - känns ju bra att få respons. Kanske ska jag göra som Lambergsfrua gör - kommentera kommentarerna..... Men det blir ju en viss eftersläpning, om man säger så. Men bara så ni vet - jag läser så klart alla kommentarer - och blir glad för varenda en :)

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards