stinalill

Alla inlägg den 31 juli 2009

Av Stina - 31 juli 2009 21:05

....som påminner er om nu, att om fem månader är det nyårsafton!! Då kan det se ut så här ute :l Det får mig faktiskt, att ändå uppskatta - nåja... stå ut med detta regniga väder. Jag måste ju faktiskt inte ha vantar på mig iaf - ännu....


Efter allt uträttande på byn idag, har jag setat och lagt ut tyger. Och lagt till och tagit bort - gått en vända - sen ändrat lite till. Nu får det mogna till imorr´n.... Är i valet och kvalet, om jag ska börja med det jag allra helst vill - eller sy sån´t jag har lovat först..... Det lutar nog 17 åt att ha skoj :) Och börja färga lite tyger och kolla hur det blir :)


Väldigt trött idag - förstås.... Långa stunder i sängen. Men inte sovit nå´t. Bara att hoppas på att John Blund kommer hit inatt.....



Av Stina - 31 juli 2009 02:38

Jösses nu kom tidningen i brevinkastet! Ja det blev en så´n där natt, då sömnen inte vill komma. Ideérna flyger och far i skallen. Tänker ut vad jag ska sy, hur jag ska färga tyger, hur jag ska quilta, vilken ram jag ska ha osv. Ser alltihop framför mig - hur det ser ut färdigt. Och vore det nå´n fart i mig, så satte jag igång på en gång. Men det är ingen fart på tanten - så här mitt i natten. Det är bara John Blund som glömde titta in till mig....


Och imorr´n har jag en massa ärenden, som jag måste uträtta. Så det blir ingen hel sydag då precis. Sen lär jag väl vara rätt trötter imorr´n/idag oxå. Lite konstigt är det, att ideérna sprutar på natten.... När dom är så välkomna på da´n istället....


Fotona föreställer en Björnloka tror jag - samma en med och utan blixt. Rätt häftiga tycker jag. Jag skulle ha behövt vara lite längre, så jag hade kunnat fota rakt uppifrån oxå.

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards