stinalill

Alla inlägg den 14 juli 2009

Av Stina - 14 juli 2009 21:14

Fångade en Akeleja hemma hos Ankie! Visst är det fantastiskt - allting är rätt och symmetriskt på varje blomma!! Och allt blir som det ska p g a lite gener, som fortsätter i generation efter generation! Naturens under....


Idag har jag ägnat mig åt färgernas underverk. Vilken tur vi har, som kan se alla färger!! Eller de flesta i alla fall. Det är inte alla däggdjur som kan. Varken hästar eller hundar ser färger, tror jag. Hur 17 man nu kan veta det...? Dom kan ju knappast tala om....


Hur som helst - nu har jag själva "botten" på tavlan någolunda klar. Sen ska det ju "hända" nå´t i tavlan oxå. Får se vad det kan bli. Jag har svårt, att slita mig från syendet. Helst skulle jag vilja hålla på, ända tills det är klart. Men jag har lärt mig, att man måste ta pauser. Och samtidigt mognar ju nya ideér fram vartefter.


Även idag har jag kunnat njuta mina pauser på balkongen. Åt middag där i solens sken - växlande molninghet, kan man väl säga. Inget regn i alla fall!! Och varmt och skönt *nöjd*. Tyvärr gick jag ner på ICA och köpte mig en glass - en FÖR stor glass. Så ikväll kan inte tanten äta nå´nting mer - det är helt enkelt fullt.... Hoppas det hinner sjunka undan, tills jag ska inta vertikalläge.....

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards