stinalill

Alla inlägg den 19 juli 2009

Av Stina - 19 juli 2009 21:55

Ja vad säger ni om min nya bil?? Fett häftig eller hur? Jag har fått lite hjälp med att fixa lackeringen. Så jag ska kunna känna igen min bil, även när jag blir riktigt gammal, senil och glömsk. Visserligen blev det rätt dyrt, men det kan det ju vara värt i förlängningen. Likaså reg skylten - alltså det är ju inte klokt att dom kan ta 6000:- för att fixa en personlig skylt! Annars är jag rätt så nöjd med den faktiskt....


"Ett litet steg för en människa, men ett stort steg för mänskligheten" - 40 år sen!! Då var jag alltså knappt 24 år! Flickorna var små, jag sydde mycket och hade fullt upp. Men jag minns ändå hur stor uppståndelsen var. Och det var lite obegripligt - hur 17 kunde dom ta sig dit till månen?? För att inte tala om - ta sig hem igen!!


Men jag vet oxå, att jag tyckte dom kunde använda pengarna till nå´t vettigare. Så många miljarders miljarder för prestigen, att få vara först på månen!! Sen ska man ju bara inte tala om alla miljarder, som världens krig kostar och har kostat. Tänk om dom kunde använda alla pengarna till, att fixa käk åt alla svältande istället. Sade en ekonomisk tant..... utan miljarder.... Sen kan man ju tycka, som en av mina döttrar sa vid späd ålder : "Kan dom inte räkna`"Icke picke pö" istället för att kriga??" Ett klokt barn.... Men då skulle väl de stora herrarna tappa ansiktet.....


Och nu är det kväll igen. Och inte blev det nå´t städat idag. Jag blev upptagen med att flytta om på väggarna i mitt arbetsrum. Och precis som du sa Ruth, den nya tavlan var svårplacerad. Till slut fick den en egen vägg bredvid min "dataenhet".

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards