stinalill

Alla inlägg den 15 juli 2009

Av Stina - 15 juli 2009 21:18

Är det nå´n som vet vad det är för blomma på bilden?? Bladen var liksom håriga och mjuka. Den växte vid Ulva kvarn norr om Uppsala. Nå´nstans i mitt huvud finns namnet "lammöra".... Kan det vara så, att den heter så?? Tror aldrig att jag har sett den tidigare.


Känner mig lite misslynt ikväll. Har petat på och sytt i princip hela da´n. Men det blir inte som jag VILL!! Jag hade tänkt mig på ett sätt, men det blev för många tyglager - så det funkade inte. Och det knasiga är, att det är rätt omöjligt att sprätta och göra om, när man syr sån´t här maskin"broderi". Men, men - på´t igen - imorr´n.... Nu ska jag ha rast, vila före kvällsfikat.


Konstigt väder ikväll. Känns som om jag vore vid Medelhavet på nå´t sätt. Men det vet jag med bestämdhet, att jag inte är ;) Lite soldis och jag tror det är ganska hög luftfuktighet. Rätt varmt - fast det är Sverige. Även om jag har varit med om varmare denna sommar.... Skulle kunna bli åska - bäst att dra ur kontakterna ikväll.

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards