stinalill

Alla inlägg den 3 juli 2009

Av Stina - 3 juli 2009 21:01

Kan inte säga, att detta blev nå´n höjdardag. Sov länge :) Sen gick jag här och kollade - vilket väder blir det egentligen idag? Så skingrades molnen och varmt var det ju. Så jag for iväg till sjön ändå. Men jag iddes inte packa nå´n massäck. (Hur lat får man va?) Utan köpte en korv med mos, innan jag åkte. Plus jordgubbar att ta med.


Och visst var det skönt. Och visst badade jag och lyssnade på bok. Sen samlades molnen igen och det började mullra. Så det blev hemfärd efter bara två timmar.


Dagen har inte innehållit så mycket mer. Slöseri med tid.... Har druttat omkring här hemma, vattnat på balkongen, spikat upp några tavlor, som jag flyttat på. Men humöret är inte det bästa. Fast det kan det ju inte vara jämt förstås.


Jag hade nog hoppats - lite grand - att Preben och Therese med döttrar skulle hälsa på nå´n dag. Men det ville sig inte. Jag kan ju förstå, att det kan vara lite jobbigt, att sitta med töserna i bilen flera timmar. Och härliga bad finns det ju för dem i Gävle med omnejd oxå.


Men i nästa vecka åker jag allt några dagar till Ankie i Glädjen. På måndag ska min bil in på service. Får höra med henne vilka dagar som passar henne bäst därefter. Nu har hon semester lilla gumman - ett helt år har hon jobbat nu som landskapsarkitekt. Tiden springer....


Mitt högerben är lite irriterande. Hade liksom träningsvärk i låret idag! Fast jag bara har gjort mitt vanliga träningsprogram och inget utöver det. Får se hur länge det dröjer, innan det skiter sig alldeles igen....


Nej nu får jag rycka upp mig - jag har det jättebra, det är riktig sommar och jag behöver inte frysa alls!! Jag har kunnat plocka vackra sommarblommor idag och jag kan fotfarande köra bil. "Ge mig modet att förändra det som bör förändras, acceptera det jag inte kan förändra och klokhet nog att se skillnaden". Måste lära mig, att leva i nuet och se det halvfulla glaset - inte det halvtomma..... Slut på gnäll idag :)

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards