stinalill

Direktlänk till inlägg 5 september 2008

Sömnads- värk......

Av Stina - 5 september 2008 19:34

Idag har datorn skött sig snällt och inte krånglat någonting! Var på biblioteket igår och lånade fyra talböcker. Började med att lyssna på "Innan jag dör" av Jenny Downham. Tycker den verkar rätt bra. När man kommit in på andra hälften av livet - kommer ju tankarna om slutet närmare. Men i den här boken är det en ung tjej, som närmar sig döden. Intressant att höra om vad hon vill göra, innan det är dax....


Datorn var alltså snäll idag. Men CD-spelaren krånglade istället! Tänk dom där tekniska makapärerna.... Till att börja med läste den lydigt upp ur boken. Men sen ville den baske mig inte mer. Jag tryckte och tryckte på dom rätta knapparna, men det hjälpte inte. Då blev jag lite ettrig och flyttade över lyssnandet till datan istället. Så fick CD-spelaren stå där och tjura. Och - som sagt - idag var datan på gott humör och läste snällt fortsättningen på boken!.


Mitt humör är inte på topp nu precis. Jag VET att jag brukar ha en downperiod, innan jag får ändan ur vagnen och sätter igång att sy. Begriper inte varför det ska vara så svårt att komma igång?? Jag har ju massor av ideér på min lista. Däremot har inte "den stora tröttheten" vällt över mig idag - jätteskönt!!


Solveig var upp en snabbis idag. Ska fålla ett draperi åt henne. Det är ju sån´t som är så snabbt gjort - ska nog ta itu med det imorr´n. Så kanske jag fortsätter med mitt sen - av bara farten. Skulle kunna tänka mig att sy en tavla med höstfärger i. Tiden får visa.... vart ideérna bär hän..... Dagen idag har i alla fall inte lett till något produktivt....

 
 
Ruth

Ruth

5 september 2008 22:09

Denna tekniken, är det inte det ena så är det, det tredje. Tur att Datorn är så mångsidig så den även kan läsa böcker när den andra CD-spelaren krånglar, tur man har något i reserv. Har blickat bakåt i din blogg och hittat så många fina handarbeten, så himla duktig du är, vilken fin väska, gardiner och allt annat. Synd att du inte har satt in det under kategorier i bloggen och fått allt samlat, typ "Handarbete" "Blommor" "Natur" osv. det blir lättare att hitta igen inläggen då. Hoppas du har mera energi och krafter i morgon, hoppas solen skiner då blir man lite gladare.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
medresenärskan

medresenärskan

7 september 2008 08:52

Här sitter nog våran Stinalill och syr och syr ... tror nog du inte kunnat stå emot att förverkliga dina idéer nu ... Hur som helst så får du här en hälsning från Medresenärskan

http://medresenarskan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards