stinalill

Direktlänk till inlägg 18 december 2008

Såna här ska jag plocka.....

Av Stina - 18 december 2008 20:52

....om ett halvår så där.... Tänk vad skönt - sandaler och en tunn sommarskjorta, lukta på blommorna och vända ansiktet mot solen.... är det nå´n mer än jag som längtar....? Då är flytten avklarad och jag har hunnit boa in mig. Jag har många veckor då jag bara kan sitta och sy....


TACK för ert stöd Resenärskan och Synne!! Det är sån´t jag behöver höra - att det kommer att fixa sig. Jag behöver få det innött i ryggmärgen. Begriper inte hurdan jag blivit - en hispig tant med för mycket tänktid....


Tanten var till doktoren idag. Han är så härlig Ola - han funderade högt, spånade och förklarade. Blodtrycket låg lite lågt igen och pulsen var uppe i hundra. Jag ska - efter jul - prova att ta bort en Furix och sätta in en Emconcor. Så ska jag tillbaka senare. Så tog dom en massa blodprover, som jag får svar på senare. Han är så bra Ola - jag känner mig inte som en gnällkäring, som kommer i onödan. Det har jag nämligen ganska lätt för att känna mig som. "Så där ska du inte behöva ha det" säger han istället. Och så skämtar han och skojar "jag bryr mig inte om, att skicka dig vidare till Köping idag - det tar vi en annan gång". Så när jag går därifrån känner jag mig lyft, fast inget egentligen har förändrats.... ännu.... Men de kan ju faktiskt vara så, att den här tröttheten "hör till" nu....


Hade tänkt gå ner till Heffa och Herbert igår kväll, men jag orkade bara inte. I eftermiddax låg jag i sängen och slumrade lite. Sen kände jag mig mogen att gå bort och vara lite social....  Heffa är allt en riktig bullmamma - mycke gotti till fikat.... Och jag fick med mig burkar hem med gottikakor oxå!! Ska jag ta med dem bort i jul - eller lägga dem i frysen tills jag kommer hem.... Skulle ju faktiskt vara bra, att ha lite att bjuda på i den vägen, när flyttgänget kommer... Men det är ju vissa risker, att allt försvinner till dess.... Råttor i frysen.... Är det fler än jag som har det???


Fortfarande har inte killen med spisen och kyl/frysen kommit.... Har ringt - jodå han kommer... Nu har han bara imorr´n kvar på sig att leverera. Usch vad jag avskyr folk som säger att dom ska - men inte uppfyller det dom säger att dom ska.... På lördag åker jag ju....

 
 
Medresenärska

Medresenärska

19 december 2008 08:25

Oj, vad jag längtar till våren ... Skönt ska det bli när blomningen börjar och naturen visar att den har liv igen ... Man kan, som du säger sätta ansiktena mot solen och få lite färg i det gamla ansiktet ... Härligt !!

Du kommer att ha den här flytten som ett minne blott bara vi knatat på ett par månader. Vi får alla hjälpa dig att se tiden före och efter ... det brukar hjälpa.
Ha en bra dag idag och ta du med lite bullar hem till frysen. råttorna har inte tid att stjäla bullar nu.
Kram på dig

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
synne

synne

19 december 2008 09:32

Utmärkelse

Dessa utsedda bloggar är osedvanligt charmerande och söta, inte upptagna av utmärkelser och själviskhet. Syftet är att sprida vänskap. Vårt hopp är att nya vänskapsband kommer att knytas mellan dessa bloggar, ju mer utmärkelsen sprider sig. Var snäll och ge lite extra uppmärksamhet till dessa!! Kopiera in texten o bilden i din blogg , skicka sedan vidare utmärkelsen till andra bloggare du anser är värd den. Lycka till!"

Denna utmärkelsen vill jag ge dig Stinalill











http://synne.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards