stinalill

Direktlänk till inlägg 26 juli 2009

Gårdagens fyllande

Av Stina - 26 juli 2009 18:07

Idag har jag tagit det väldigt lugnt. Jag har diskat och legat i sängen och slötittat på TV. Det krävs lite återhämtning....


Fotona : först kom Ann-Louise med en stor orkidé - en gul ovanlig sådan. "Den här ska INTE ha mycket vatten" sa hon. Åh jag ska verkligen försöka att inte vattna för mkt, så den håller sig så där tjusig! Ann-Louise har nämnligen en orkidé, som har blommat oavbrutet i ett och ett halvt år! Och hon vattnar inte mycket, om man säger så..... Sen fick jag OXÅ ett tjusigt paket med en spa-upplevelse! Jösses vad dom kostar på tanten! Ska bli spännande, att se vad det blir! Ska allt ta och lyxa till mig framåt höstkanten! TACK så mycket hela familjen Bergefur!!


Sen kom Ankie med familj och överlämnade en hel kasse med gula kantareller - rensade!! Smask och mums!! Har kokat bort lite vatten i dom, paketerat och fryst dem idag. Sååå härligt att lyxa till med lite kantareller då och då!! Efter det kom Stefan och bar på en spegel gjord i en gammal fönsterram!! Tidigare hade jag frågat, om han kunde tänka sig, att fixa en så´n åt mig. Hade naturligtvis tänkt, att betala för den och jag sa oxå då, att det inte alls var bråttom. Men nu fick jag alltså den i födelsedagspresent! Ankie hade lutat av den till träfärgen och Stefan satt dit speglarna (han är glasmästare!) Så nu har jag en helkroppsspegel i arbetsrummet oxå! TACK så mycket till familjen Gustafsson/Eriksson!!


Och jag som inte alls hade väntat mig presenter! Fyller ju inte jämt en gång. Och jag tycker det var alldeles jättekul, att dom bara tog sig tid att komma hit!! Det hade räckt mer än väl! Jag vet ju hur mycket dom alltid har att göra i sina liv. Men - jag är ju som ett barn på julafton, när jag får presenter ;))


Känner mig så otroligt rik för mina barn och barnbarn! Och jag är såå glad att Ida och Johanna kom några dagar och hälsade på mig! Och oxå att pojkarna kom med hit, för att fira sin mormor! Det var inte länge sen dom var små snuttar alla fyra. Och nu är dom ju faktiskt vuxna!! Okej Pontus har väl några år till myndighetsdagen - men han känns vuxen oxå. Måtte jag få vara frisk nog, att få se Maja växa upp oxå.....


Men jag såg ju på foton, som togs igår på mig - tanten ÄR faktiskt gammal. Halsrynkorna var mycket framträdande, om man säger så.... Och rynkorna har en tendens att liksom hänga neråt såg jag..... Men, men - inanför rynkorna sitter erfarenheten i en ung och nöjd själ!! Tänk - jag var ju riktigt vacker som ung - fast jag tyckte absolut inte det själv. NU i detta rynkpaket - gillar jag mig själv rätt bra!!

 
 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

27 juli 2009 16:09

Har snikit åt mig Barnbarnets dator, medan han ligger utsträckt på sängen och läser spännande bok. Måste ju få säga GRATTIS på födelsedagen! Fast jag är lite sent ute. Lika välment ändå:) Härligt att du fick en så fin dag tillsammans med dina nära och kära.
Varm kram!

http://lambergsfrua.bloggagratis.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

27 juli 2009 16:11

Glömde en sak Stinalill - bättre med rynkor i ansiktet än i själen:)
Kram!

http://lambergsfrua.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

27 juli 2009 17:04

Så mycket fint du har fått på din födelsedag, skulle tro att det var ett jämt år, (kommer du ihåg rätt årtal hehehe..) Så fin och annorlunda Orkidé. Rynkor sitter bara på skalet, det är det inuti som räknas och där vet jag att du är ung.
Kramen

http://bernamis.bloggagratis.se

 
stinalill

stinalill

27 juli 2009 17:13

Tack så mycket för gratulationerna Lambergsfrua! Ja det var en bra dag! Nu känns det lite tomt....
Håller med dig beträffande rynkorna ;)
Kramiz

http://www.stinalill.bloggagratis.se

 
stinalill

stinalill

27 juli 2009 17:20

Jooo nog blev jag född efter krigsslutet allt ;).... Men det är ju sällsynt, att jag blir firad hemma hos mig. Eftersom ett av barnbarnen fyller dagen före. Men nu är han vuxen minsann...
Kroppen förfaller, men som du säger - inuti är jag ung - rentav en barnunge ibland ;)
Kramen

http://www.stinalill.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards