stinalill

Direktlänk till inlägg 29 juli 2009

Solnedgång på Övre Vättern

Av Stina - 29 juli 2009 22:02

Detta är ett av många foton om man säger så. Jag vistades i en timmes tid vid Folkets park i Skinnsberg och såg solen dala. I Början av sommaren bestämde jag mig för, att jag SKA fota solnedgången en kväll. Och nu blev det alltså av. Jag höll på att ge upp och gå därifrån - myggen älskar mig.... Men kärleken är inte ömsesidig.....


Tidigare hade jag skjudsat Lotta till deras stuga utanför Norberg. Akira - hunden deras - hade försvunnit från husse där. Och Lotta blev ju orolig förstås och ville dit. Sen medelade Lotta mig, att hunden var tillrätta. Men nu var husse bortsprungen ;) Men han kom nog tillrätta han med, när han lessnat på att leta hund - som var hemma redan......


Lotta förmanade mig, när jag skulle åka hem "du svänger höger, höger och höger". Jag upprepade lydigt "höger, höger, höger". Lotta vet ju - liksom jag själv - att jag har noll lokalsinne. Jag stannade flera gånger efter vägen, eftersom jag hittade så många fotoobjekt. Men jag svängde höger tre gånger, precis som hon sagt. Sista gången kom jag ut på en lite större grusväg. Och jag åkte och åkte och åkte. Kom förbi en skylt där det stod "Halvarsbenning". Blev tveksam... men fortsatte. Kom fram till Fragg, kände igen det namnet. Så jag åkte och åkte.


Till slut kom jag till en skylt där det stog "Dalarnas län". Nej banne mig - detta var FEL! Vände och åkte tillbaka. Så stod det helt plötsligt en skylt "Norberg 13" - som pekade i min riktning, som jag åkte efter vändningen. Och så kom jag till slut till kända trakter.


Det är alltså ett elände, att inte ha lokalsinne. Antagligen svängde jag höger tre gånger. Men sen skulle jag ha svängt vänster den fjärde gången. Försökte memorera för mig själv hur vi hade åkt på ditvägen. Men - mitt minne är bra - men väääldigt kort.  Ja, jag jag kom ju hem i alla fall. Men skulle nå´n sätta en pistol mot huvét och säga åt mig, att åka till Lottas stuga - inte en chans i världen att jag skulle hitta.....


Jag fick iaf en massa bilder. Ska sortera dem imorr´n. Och vovven kom till rätta. Nu är det hög tid för kvällsfika...

 
 
Ingen bild

Annsan

29 juli 2009 23:09

Helt enig. Det är bäst att leva när man gör det,för om morgondagen vet vi ju inget om... Men om det är fint hänger jag gärna med till klippan eller vart det nu bär hän... Om du vill ha sällskap... /kram Annsan

 
Ruth

Ruth

29 juli 2009 23:50

En kanonbild du har fått på solnedgången, vilken färgpaljett, precis som en oljemålning, där har du lyckats ännu en gång. Ditt lokalsinne känner jag väldigt väl igen, är likadan själv, det är så himla jobbigt. Nu har jag ju inget körkort som tur är så jag kan inte själv ge mig ut på äventyr, då skulle jag aldrig hitta hem utan poliseskort. Du får köpa dig en GPS och ha i bilen, så berättar den för dig varje krök, korsning och rondell, himla bra, det vet jag, vi har en sådan, knappar bara in adressen dit vi skall, no problema !
..Kram och god natt..

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Medresenärskan

Medresenärskan

30 juli 2009 14:07

Fin bild ... Ja, jag förlovade mig däruppe i Skinnsberg. Var kommer jag inte ihåg för det var ett tag sen. Bronsåldern tror jag.

Delar ditt dåliga lokalsinne, hör du. Om de säger "Vik till höger" så måste jag tänka ... höger?? Jaa, den hand du har musen i och så svänger jag till vänster eftersom jag tänker med musen. Är du med ??? Det är du nog inte, men skit samma ... Lokalsinnet mitt, betyg IG. Kanske hr du till samma klubb.
Kram på dig

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
stinalill

stinalill

30 juli 2009 21:04

Alltså - det verkar som vi kan bilda en klubb "Bortsprungna tanter" ;) Rätt skönt att höra, att det finns fler än jag, som villar bort mig....

Men Ruth - då ska jag klara av, att knappa in på GPSn oxå....:l

Jorå Resenärskan - jag hänger med. Fast just jag tänker inte med musen så mycket *fniss*. Kul att du förlovade dig i Skbg! Det låter som goda minnen från Skbg och bronsåldern!!

Tack Annsan för turen idag - även om det inte blev sol och bad

http://www.stinalill.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards