stinalill

Direktlänk till inlägg 30 juli 2009

Vacker canadensare!!

Av Stina - 30 juli 2009 21:10

Alltså jag MÅSTE bara visa er canadensaren, som stod bunden utanför ICA Fontänen i Västanfors idag!! Vilken kanot!!! Helt gjord i TRÄ! Inte pressad faner, inte plast, inte aluminium - utan TRÄ! Jag har aldrig sett en vackrare kanot! Suck! Öglorna i för och akter var gjorda i trä med mässingsjärn över och sen ner under kanoten! Varenda detalj var gjord med finess. Kolla bara fästena för sittbrädan t ex! Och en paddel såg jag nere i kanoten - den var oxå gjord av trä med ett mörkare träslag insprängt som dekoration.


Hade jag tänkt mig för, hade jag bett Annsan vänta tills ägaren kom ut från affärn. Det hade säkert varit en upplevelse, att tala med den människan. Och få fråga - vem har byggt den, var kommer dom ifrån, är den tung.... Tror säkert dom var på väg till eller från Åmänningen. Så måste dom dra kanoten förbi slussarna - eftersom slussarna är stängda p g a det höga vattenståndet.


Annsan ringde mig alltså vid 14.30 - så tog vi en tur Fagersta, Avesta och en bit till mot Sala. Där fanns en bod med "hemsydda" kläder med en väldigt speciell stil och design. Sååå vackra och sååå dyra! Men ideérna gick hem, om man säger så. Jag hade väldigt gärna tagit fram kameran och fotat, men jag hade inte mage att fråga. Komma dit och fota och inte köpa nå´t.....


Sen tog vi en sväng in på ÖB och handlade lite sån´t där, som vi inte visste, att vi behövde.... Bl a blev jag så inspirerad i klädbutiken att färga tyger själv. Så jag köpte en förpackning textilfärg. Blir spännande att se, vad det blir av det så småningom. TACK Annsan för en trevlig eftermiddag!


Jag har glömt att avslöja lite lurendrejeri med mina foton den 19 och 20 juli! Flera har alldeles säkert förstått, att jag varken har köpt ny bil eller ska ut på valturné! Det var min goa bloggvän Ruth, som skojade med mig och skickade ett mejl till mig, med bilder, som hon "hittat på internet". Först blev jag alldeles kall - jaha det här är alltså vad som kan hända med mina och andras bilder!! Dom kan bli förvanskade till vad som helst! Men - så förstod jag, att det var naturligtvis Ruth, som skojade!! *fniss* Men det vore roligt faktiskt, att lära sig "skoja" med foton - så där som Ruth kan.

 
 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

30 juli 2009 22:28

Begrep nog att bilen var specialgjord;) Har man bra program, experimentlusta och kan läsa innantill är det inte SÅ himla svårt. Men visst är Ruthan i särklass:) Flytetyget verkar vara äkta hantverk, men vad kan man lita på i dessa dagar;) Vacker är den men säkert för rank för vingliga käringar utan sjömansben;)

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
stinalill

stinalill

31 juli 2009 20:58

Det är inte så vingligt som man kan tro! Och det är ljuvligt att helt ljudlöst ta sig fram MITT i naturen.... Skulle kunna tänka mig, att det är ungefär samma känsla, som att rida fram i galopp - en frihet.... Men för att rida krävs det balans minsann. Och DET är inget för mig....

http://www.stinalill.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards