stinalill

Direktlänk till inlägg 11 juli 2009

En stolt mamma

Av Stina - 11 juli 2009 18:40

Regnet öser ner - eländes. Men man får väl vara glad, att man inte MÅSTE vara utomhus. Men nog väntar jag på solen - den underbara.....


Regnade ja - det gjorde det i Glädjen oxå. Bl a på den vackra nyponrosen, som jag fångade med kameran i Ankies trädgård. Fjärilen däremot hade frivilligt och dumdristigt fångat sig själv inomhus - stackarn. Men Ankie släppte den loss ut i naturen igen - efter att tanten varit där med kameran....


Det känns så bra, att Ankie nu verkar vara harmonisk och nöjd med livet. Hon har en bra sambo och ett bra jobb bl a. Vi var faktiskt dit och kollade och tog en fika, så jag fick se hennes arbetsplats. "Tengström A5" tror jag företaget heter. De huserade i en gammal, tjusig byggnad med anor bakaåt i tiden - inte långt från Svandammen i Uppsala.


Egentligen var det rätt ovanligt, att vara tillsammans med Ankie ensam i två dagar. Det var en väldigt angenäm upplevelse, om jag säger så. Samtidigt som jag kände mig stolt över, att gå där bredvid min dotter, så kändes det som att gå och shoppa med en kär vän. Vi är båda esteter, vi gillar gamla saker och vi gillar båda två blommor.....


Idag har jag verkligen haft sysselsättning light. Diskat, plockat undan lite pappershögar och legat i sängen och slökollat på TV:n. Jag laddar nog för att sätta igång och förändra lite tyglappar snart igen ;)

 
 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

11 juli 2009 21:29

Fjärilar är så vackra när man har turen att få se dem utbredda som här. En Nässelfjäril va?
Att det går bra för barna är man också gla för. Livet är inte lätt alla gånger.
Solen kommer att visa sig igen nästa vecka, enl. SMHI det ska bli skönt;)

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ankie

11 juli 2009 22:15

Tengbom - annars var det rätt! Tengström: Hihihihi
Idag har jag planterat blommorna och skruvat upp krokarna! Kramar från Glädjen

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

12 juli 2009 15:51

Åh, jag blir lyrisk av att se på dina foton :) Så vackra, allra helst den regnvåta rosen *ler lyckligt*.
Visst är det roligt när det går bra för barnen och man märker att de mår bra.
Kram!

http://lambergsfrua.bloggagratis.se

 
stinalill

stinalill

12 juli 2009 22:44

Jo då Skogsfrua jag tror allt, att det är en nässelfjäril. Den har så vackra färger på sina vingar. Ser fram emot nästa vecka då, får väl försöka lita på SMHI....

Ankie - du får vara glad, att jag inte skrev Stjernström ;) - tyckte ändå att jag var rätt träffsäker med mitt stackars minne!! 50 % var ju rätt! Vad effektiv du var med blommor och krokar! Hoppas det blev bra!

Så roligt att du blir lycklig av mina bilder Lambegsfrua! Det blir faktiskt jag oxå! Både av dina och mina!!

http://www.stinalill.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards