stinalill

Alla inlägg den 1 juni 2009

Av Stina - 1 juni 2009 21:00

Vet ni vad bilden ovan föreställer?? Gissa vilken sorts blomma??


Idag har det då varit den tröttaste dagen på väldigt länge. Jag förstår att jag helt enkelt tog ut mig för mycket de gågna dagarna. Och ikväll skulle jag ha varit på fest med Solrosen-tjejerna.... Jag var helt enkelt tvungen att ringa återbud :( Fast jag hade sett fram emot, att träffa allihop. Sinnikka som har gått i pension, Birgitta som fyllt 70 - det var dom som skulle firas. Och nu missade jag den festen, som skulle vara på Herrgårdsängen - mitt i denna sommar!! Med alla "mina" gamla tjejer....


Men nu var jag bara tvungen att lyssna på kroppen. Jag skulle ha varit hemma igår istället. Då kanske jag hade orkat ikväll. Men dagen idag har jag tillbringat mest i sängen faktiskt. Och solen har stått som spön i backen. Jag har inte ens klarat att sitta på balkongen - trots parasollet uppspänt. Fortfarande svid i halsen, ont i kroppen och TRÖTT.... Och imorr´n blir det regn...:( Ja, ja - gjort är gjort och lort är lort....


Däremot har jag läst ut boken jag fick låna av Annsan. "Kärlek och stålull" av Lisbeth Pipping (hur man nu kan heta det...) Och jag rekommenderar den vekligen!! Den borde ALLA människor läsa!! Föräldrar, barnomsorgspersonal, skolpersonal, lärare, socionomer - ALLA!! Vi måste VÅGA se mera hur barn har det!! Det är livsavgörande för många ungar. Och en snäll granne t ex, kan vara jätteviktig för en liten unge!!


Vad kul at du tittar in på min sida Love - du är så välkommen!!

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards