stinalill

Alla inlägg den 10 juni 2009

Av Stina - 10 juni 2009 21:10

Så´n här känner jag mig idag....:I Dax för soppåsen.... Uttjänt och vissnad....


Har legat rätt mycket i sängen idag. Fick riktig hang-over idag efter Tradolanet igår kväll. När jag skulle läsa tidningen föll den ner i ansiktet stup i kvarten. Så jag läste den inte färdig förrän i eftermiddax.....


Så idag har jag verkligen haft sysselsättning light. Har inte ens lagat nå´n mat. Åt vitlöksbaugett med Brie ost på och en kopp te. Plus jordgubbar med vaniljvisp. Nyttigt och bra - inte....


Tänk vad man fick lära sig på svenskan i realskolan - då på 1800-talet ;) Man fick inte börja en mening med "jag" och inte med "och". Det skulle finnas subjekt och predikat i varje mening. Om man skrev en uppsats, skulle det finnas en inledning och en avslutning. Och "komma" - alltså ett sån´t här , på rätt ställe. Det fick inte finnas några syftningsfel eller stavfel. Det var otroligt petigt allting. Men jag lyckades sno åt mig ett AB ändå!! Och (där var det en röd bock!!) alltid tänker jag på de där felen nu, när jag skriver. Nu - när jag kan ge fullständigt 17 i alla regler!! Men (oxå fel med ett "men" i början av en mening!) det satte sig i ryggmärgen.


Undrar vad ungarna får lära sig numera?? Är det lika noga numera (obs upprepning - en röd bock!)?? Idag när man skriver "iaf" - alla vet vad det betyder - men fel är det.... Ungarna lär sig alla möjliga förkortningar i sina SMS. Jag hoppas, att det inte är lika petigt längre. Att man numera får skriva lite mer från hjärtat typ va.....


Å äh nu ere dax å lägga kull mej snart typ va.....

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards