stinalill

Alla inlägg den 25 juni 2009

Av Stina - 25 juni 2009 19:58

Till sjön idag - även om jag kom iväg sent. Rätt seg på "morro´n" om man säger så. Sen var det ju ganska mycket moln - men VARMT!! Och lite fläktande vindar. Sååå skönt att sitta där och äta jordgubbar och ligga på berghällen och lyssna på bok. Livet är helt klart mycket njutbart!!


Fotona är från igår kväll. Fast efter jag tagit matfotot, kom det ännu mer mat på bordet! Och ändå är alla asiater så små och smala!! Men det är välan ganska kalorifattig mat för det mesta. Och jag kan då inte tro, att dom äter så mycket till vardax. Som sagt proppmätt blev jag.... och himlans gott var det!! Och ett härligt gäng alla dessa "tjejer"....


Eter maten knöka vi ihop oss i deras TV-rum och kollade på bildspel från Samanthas och Mickes bröllop. Vilka foton!! Hon har tydligen jobbat som fotograf, så hon kunde oxå arrangera bilderna. Det var rena Hollywood och vackra båda två, så man kan smälla av.....


Tänk att klockan är redan över åtta och solen värmer fortfarande på balkongen. Och jag kan sitta där i trosor och bh och tycka att det är sommarvarmt!! Såå fantastiskt härligt!!

Av Stina - 25 juni 2009 00:16

Kom nyss hem från Lotta. Vicket kalas! Lottas taiwanesiska svärdotter hade lagat mat åt ett helt kompani! Tio sorters rätter tror jag att det var! Och gott så in i bomben! Ibland önskar jag, att jag hade en extra mage att koppla in vid behov.... Sen hade hennes andra blivande ? svärdotter fixat efterrätten - svensk - med grädde och bär. Och den gick då inte av för hackor den heller. Och det var så vackert dukat ute med placeringskort och meny. Och ni kanske kan tänka er  - elva tanter som har mycket att prata om.... Och mycket att skratta åt!


När jag gick in från bilen nyss - en så´n ljuvlig sommarnatt!! Hela Skinnsberg var helt öde, allt var stilla och det luktade sommar!! Synd att man måste gå i säng en så´n här natt..... Men annars skulle väl inte tanten orka ta sig iväg till sjön imorr´n. Det är såná här dagar och nätter jag har längtat efter hela långa hösten, vintern och våren.....

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards