stinalill

Alla inlägg den 28 juni 2009

Av Stina - 28 juni 2009 20:49

Tidigare har jag aldrig varit på ett ankrace.  Men idag har jag det!! Ankrace i Norberg - sextonde året i rad!! Tänk vad man kan hitta på! Först stjälptes ca 2000 plastankor i ån från en frontlastare - alla på en gång. Och alla ankor var numrerade - man kunde köpa lotter innan. Sen for dom genom forsen och vidare i den ganska så stillsamma ån - till mål. Och första pris var resor för 10 000 pengar! Inte illa pinkat.... Och mycket folk tittade på.....


Efter detta rafflande äventyr gick vi på Elsa Anderssons konditori och åt bakelser :) Det är ju en upplevelse för sig.... Och klockan tre hade dom sen en gratis guidad rundtur i Norberg med omnejd, som vi hoppade på. Anita kände ju naturligtvis till allt vi passerade. Men jag fick ju se Norberg från lite andra vinklar än dom vanliga.


Sen var tanken, att vi skulle gått på en konsert i kyrkan. Men jag kände, att de var nog för mig och begav mig hemåt. Jag hade så infernaliskt ont i höften - varje steg var en plåga. Petade i mig lite dunder, när jag kom hem. Och nu är det uthärdligt. Har t o m lagat två karotter med grönsakt-kassler-röra till kommande varma dagar.


Och visst kan jag förstå dom, som tycker vädret är i varmaste laget. Svetten rann t o m på mig - jag som aldrig brukar svettas! Tänk om man därtill skulle bärga hö oxå.... Huvva! Imorr´n blir det sjön....

Av Stina - 28 juni 2009 11:43

Idag är det ju din riktiga födelsedag, även om du blivit firad tidigare. Vid den här tiden för 44 år sen, hade värkarna kommit igång - dagen efter midsommar, som var en måndag. Jag fick ju åka in och "sniffa" igång dig, eftersom jag hade gått upp så mycket i vikt. Just nu för 44 år sen tyckte jag, att det var väl inte så farligt att föda barn. Men det skulle bli värre..... Du föddes vid 8-tiden på kvällen. Och så lycklig som jag var då, hade jag aldrig trott, att man kunde vara!! Inte konstigt att jag ville ha fler barn - senare...

Kramar till dig Ann-Louise <3

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards