stinalill

Alla inlägg den 18 juni 2009

Av Stina - 18 juni 2009 21:53

Lite av vad jag sysslat med idag. Jag har sytt halva ungefär med maskinquiltning på fri hand. Kul! Får väl se vad det blir så småningom.... Det var rätt länge sen jag sydde nå´t med maskinbroderi. Borde nog ta itu med det lite oftare.....


Så har håret blivit lite kortare och mörkare idag..... Det är en gruvlig sak, att sätta igång med - klippning och färgning. Sååå jobbigt att stå med händena över huvét och försöka få till det..... Men väldigt skönt, när det är klart! Tänkte sen "belöna" mig med att gå ner och köpa jordgubbar. Men tyvärr var dom slut. Får väl bli imorr´n istället kanhända.....


Har oxå fortsatt lyssna på Lill och Agneta. Empati, förhållningssätt och Gud var samtalsämnena idag. T ex - man kan göra ett aktivt val - leva eller överleva. Det är ju faktiskt en viss skillnad! Och att man kan välja aktivt, att sätta sig och lyssna på en människa, man egentligen känner antipati för. Och då kanske se denna människa "inuti". Då kan man förstå både sig själv och denna människa bättre. Och kanske genom detta oxå acceptera....


När det gäller Gud, hänvisade dom till en bok "Herr Gud det är Anna". Det är en bok, som jag har i min ägo och faktiskt har läst om flera gånger. Mycket sällsynt! Rekommendres alltså av undertecknad!! Boken handlar om en liten flicka - Anna - och hennes förhållningssätt till Gud och livet. Hon blir bl a tillfrågad om, var Gud finns. Och hon svarar "Han är mitt i mig" :) Det är en himla varm och tänkvärd bok!


Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards