stinalill

Alla inlägg den 15 juni 2009

Av Stina - 15 juni 2009 21:45

Men det här är väl inte riktigt klokt! Nu är vi i  mitten på juni - när i helskotta kommer SOMMAREN?? Ska vi få vara utan sommar i år?? Och ingenting kan man göra åt det.....


Dagen idag har inte innehållit något av större värde. Varit ut och handlat lite förnödenheter och skyndade mig från bilen och in. Dagens händelse - jag har vattnat blommorna! ;) Har oxå gått igenom Lottas symaskin faktiskt. Där fanns mycket damm så klart. Men den syr sömmar efter vad jag kan se. Däremot sitter spolhuset lite löst. Och det vet jag ju inte, om det gjort från början....


Jag har oxå lyssnat färdigt på boken. Den blev lite spännande mot sluttampen - så den fick lite högre betyg än jag tyckte igår.


Egentligen är det allt så, att de allra flesta familjer har sina familjehemligheter, tror jag. Ibland kan jag tänka - det är konstigt att så pass många människor blir fungerande vuxna. För att få köra bil, måste man gå utbildning och ta körkort. Men för att skaffa barn, behövs bara att lusten faller på och bena åker isär.... Och det är ändå JÄTTE-svårt, att bli en bra förälder..... Men det är ju ändå bra, att det numera finns föräldrautbildningar iaf.


Tänk så ovetande jag var, när Ann-Louise kom till världen!! Hade en bild i huvét hur jag skulle gå ut och gå med min söta lilla bebis i vagn. Och jag skulle vara sååå stolt och lycklig! Det VAR jag ju OXÅ förstås. Men det var ju mycket annat som hörde till. Jag skulle ju få henne att äta ordentligt och hon skrek ju vissa nätter. Och det var tvätt och laga mat och göra rätt och vara orolig. Och ha ansvaret för en liten människa!! Utan någon att fråga till råds.... Och ändå var mitt "första-försöks-barn" ett väldigt lugnt och stillsamt barn. Kanske skulle det bli ännu färre barn födda, om man visste innan, vad man gav sig in på.....


Och barn är ens barn HELA livet! Dom är glädje och skratt och lycka! Men oxå oro och rädsla för allt ont dom får gå igenom.... Mina fina, goa ungar... <3 <3 <3

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards