stinalill

Alla inlägg den 22 juni 2009

Av Stina - 22 juni 2009 20:54

Ikväll blir det nog inte nå´n stor gadnatt"saga".... Trött är bara förnamnet.... Men jag är nöjd med min utflykt. Roligt att träffa denna familj, som har så mycket på gång hela tiden. Förstår inte hur dom orkar. Men dom är ju unga och har spring i benen - även om det finns lite krämpor där oxå.....


Hästen ovan är Julietta, som nu är på "kärlekssemester"!! Återstår att se, om det blir nå´t resultat. Vet faktiskt inte hur många månader en häst är gravid/dräktig?? Tänk vad mycket grejer det finns till hästar!! "Burka" är bara en grej. Sen kan dom ju ha fransar i pannan, som kan ha bort flygfäna, när kusen skakar på huvét. En så´n skulle jag ha haft på mig oxå - nu har jag full sysselsättning med att klia myggbetten....Och så ska dom ha på sig liksom skor, när dom ska åka i transporten. Och det ska vara regntäcke, varmtäcke m fl täcken till olika väderlek. Och det är betsel och träns och grimma och grimskaft. Ni hör - jag har lärt mig lite runt omkring.... Affärer som säljer hästgrejer  måste gå bra i detta land med så många hobbyhästar.....


Ja sen tog jag med en liten bild på lillstugans fönster. Tycker det ser så lantligt och "pittoreskt" ut mitt i grönskan. Jag kan fantisera om, att där flyttar jag in, när jag inte kan bo själv längre - i undantagsstugan. Och då är det naturligtvis renoverat toppmodernt med ett litet, litet kök och en liten, liten toa till den lilla, lilla tanten. Jag har nog en liten, liten katt oxå....


Natti, natti - mer kommer imorr´n.....

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards