stinalill

Alla inlägg den 11 juni 2009

Av Stina - 11 juni 2009 21:56

Ja så hade jag skrivit dagens text - och oxå fått den att försvinna.... Börja om från början....


Tog en tur ner till Köping idag. Kände att jag måste komma ut ett tag. Och jag gillar ju att gå i affärer och jag gillar att kolla på vackra saker. Nu blev det i och för sig inte så mycket kollat. En be-hå till tanten - men det var då inte en så vacker uppsyn... Sen blev det fikapaus - för att få sitta lite och vila den här förb....höften. Te och en smörgås.... och jooo kladdkaka oxå....


Så var jag ju bara tvungen att titta in på tygaffär´n. Det blev två blåa tyger - konstigt va?... På väg hem stannade jag på ett ställe och fyllde några små - nåja lite större kanske -  kassar med runda stenar. Jag vet - jag är inte riktigt klok. Men det finns det ingen lag på, att man måste vara.... Stenarna ska jag ha i ett "stenröse" på balkongen. Det kan bli snyggt.... Så pissade jag på tallfället, att fota lite av den nuvarande blomsterprakten - lupinerna! Så kom det en mumla med oxå, som höll på att käka sin middag....


Det var spännande, att läsa kommentarerna till mitt inlägg igår! Johanna tycker inte att de är sååå stränga regler i svenskan. Medan Ida (som skriver jättemycket!) tyckte att det ff var stängt. Och ett svenskläraret tyckte att reglerna har mjukats upp. Och förkortningar ja - dom KAN ju bli lite konstiga - kanske.....


Nu dras tanten emot sänghalmen.....

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards