stinalill

Alla inlägg den 14 juni 2009

Av Stina - 14 juni 2009 20:04

Ja så här blev väskan, som jag sydde av möbeltygproverna - de röda och de grå färgerna. Inte är den särskilt vacker i färgerna precis, men det visar, att det mesta i tygväg ändå är användbart. Jag hade ju kunnat lägga ner ännu mer arbete. Tex gjort en del handbroderi - på fjärilarna. Eller quiltat nå´t mönster i rutorna. Men jag kände, att jag ville inte lägga ner mer jobb på nå´t, som jag ändå inte gillar så värst....


Tänk om nå´n enkelt kunde förklara för mig hur man får in t ex alla blogginlägg med sån´t jag sytt, i "Kategorier" på bloggen??? Det skulle ju vara bekvämt för den, som skulle vilja kolla bara på det jag sytt.... Ibland skulle jag vilja ha en datalärare, som kunde banka in i skallen på mig, hur man fixar till saker och ting på apparaten.....


Har snart lyssnat färdigt på en bok av Majgull Axelsson "Is och vatten, vatten och is".  Den är skapligt bra, även om det inte är nå´n 10-poängare enligt min smak. Handlar om ett par tvillingflickor, som går olika vägar i livet i en familj, där mycket är tysnad och outtalat.  Lyssnar nog klart imorr´n.


Så är det dax, att röja i arbetsrummet - vika ihop tyger och försöka samla ihop allt, som är utspritt efter min framfart vid symaskinen. Sen kan jag sätta igång med nästa projekt. Tycker inte det verkar, som om nå´t väder vore i annalkande, för att åka till sjön och steka fläsket precis....


Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards