stinalill

Alla inlägg den 12 mars 2009

Av Stina - 12 mars 2009 20:55

Västerås idag. Letat födelsedagspresenter. Maja har fyllt 9 år. Jag ska dit på lördag. Nathalie har fyllt 12 år och Therese fyller snart år. Jag fick tag i det jag hade tänkt - till slut. Och fick oxå tag i vadd - i Surahammar!!. Nog är det väl 17 att en stad som Västerås har EN riktig tygaffär!! Och där hade dom slut på vadden....


Men idag var det en så´n där flås- och flämtdag. Jag fick "strosa" väldigt lugnt - om man säger så. Så fick jag ont i höfterna oxå. Det är väl i och för sig inte så konstigt - jag är ju inte precis vältränad.... Och bär omkring på en del xtra kilon oxå. Jag är ju egentligen en riktig idiot - äter fel och samlar kilon - fast jag VET att jag borde tappa kilon istället.... Idag blev det t ex fem så´na där "riktiga" praliner - svindyra och svingoda.... Ja inte bestämmer huvet alltid - det finns många slags beroende..... Men det är bara jag som kan göra nå´t åt det....


När jag kom hem var det några värktabletter och sängen som gällde. Lyckades faktisk somna en slurk - skönt. Sen fick det bli lite paketinslagning tills lördagen. Jag har bestämt mig för, att bara åka över da´n till Gävle. Har så himla svårt att sova borta och så ska det packas innan och jag ska komma ihåg både det ena och det andra. Tror det får bli så hädanefter, att jag åker över da´n. Det är för jäkligt, att inte orka. Hela tiden måste jag begränsa mig mer och mer. Idag t ex hade jag ju kunnat gå och kolla i affärer bara för "skojs" skull, som jag brukade göra förr. Men nej - jag måste se till att uträtta ärendena - sen hem till sängen....  


Lasse var hit en sväng, innan jag åkte. Han hade skrapat bort lite färg på de rätta ställena på en kökslucka. Och se det funkade!! Spänningen i luckan var borta!! Det behövdes lite tänk, men nu kanske det går att få magnetlåsen att funka i alla fall!! Imorr´n skulle han komma och skrapa på de andra luckorna. Egentligen tycker jag nog att målarn skulle ha vetat, att han måste vara försiktig med färg vid gångjärnen....Men det är då tur, att jag har hjälpsamma kompisar, som ställer upp så snällt, när tanten behöver.... 

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards