stinalill

Alla inlägg den 16 mars 2009

Av Stina - 16 mars 2009 21:42

En dag till ur månaden mars har passerat..... Imorr´n kommer våren igen!! Enligt väderrappaporten. Ska nog ta mig lite tid på balkongen....


Har fortsatt sy idag. Nu är framsidan klar på överkastet. Sen är det vadd och baksida som ska till. Och - inte minst - quiltningen. Det blir nog rätt kämpigt, eftersom det blir så pass stort. Jag brukar ju undvika, att sy stora grejer. För min högeraxel gillar inte det. Men jag får väl ta pauser....


Var och tog PK-prov idag igen. Det låg lite högt sist, men dom ändrade inte ordinationen. Så nu ville dom väl kolla, så det inte bär iväg för högt. Brukar ta var fjärde vecka, men nu blev det bara 14 dar emellan.


Var ner på Hemgården idag och kollade på en utställning i lapptäcksteknik. Och det var verkligen lapptäcken!! STORA!!! Begriper inte hur hon - vem det nu var - klarade att quilta allt detta. Ett stort täcke - till dubbelsäng - var dessutom handquiltat!! Jösses vicket tålamod!! Och - vad bängligt!! Och dom var verkligen skickligt och noggrant gjorda. Där ligger allt tanten i lä.... Men det var roligt att se. Så nog ska väl jag klara att göra färdigt mitt lilla överkast....


Tog oxå en sväng runt bibblan och lånade lite talböcker. Har lyssnat på en idag - "Mirakel" av Danielle Steel. Ingen höjdare - för mycket hjärta och smärta för min smak....


Dax att avsluta denna dagen....

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards