stinalill

Alla inlägg den 30 mars 2009

Av Stina - 30 mars 2009 20:50

Känner mig bara så jäkla lessen idag. Klump i halsen och gråt som behöver gråtas.... Men som vanligt säger min hjärna - det sitter i ryggmärgen - gråt inte din lipsill - du har väl inget att gråta för -  det är inget synd om dig. Och det är det ju inte heller - så gråten får väl sitta där den sitter, tills den går över. Drömmer väldeliga fortfarande på nätterna. Tror kanske drömmen "satt kvar", när jag vaknade.....


Var och tog PK-prov idag igen. Idag hittade hon ett "nytt" ställe att sticka på!! Så nu har jag tre ställen där det går att få blod ifrån mig - inte illa pinkat!! Jösses vad duktig hon är Lotta på labbet - det känns som hon sticker i smör, när hon har in nålen. Och blåmärken blir det ytterst sällan. Och skulle det råka bli ett, så ursäktar hon sig - i onödan tycker jag. Hon skulle ha sett mig på sjukan - ett antal gånger - då jag blivit blåsvart på hela armarna. Inte för det gör mig nå´t, men det ser ju ganska dramatiskt ut.


När jag sen skulle lasta in varorna i skafferiet efter besök på Coop, ramlade en keramikfisk ner och gick i bitar. Skit oxå! Den hade jag köpt i Mölle, när jag gick där och strosade en härlig sommardag för några år sen. Fram med lim i olika sorter och fick väl till slut ihop den hjälpligt. Men det blev bitar över - i fel färg? Det visade sig, att fisken hade slagit i min fruktskål, och skärvor hade gått ur den oxå. Och den skålen fick Lennarth och jag 1991 av mina kollegor, när vi gifte oss... Ja det finns minnen både högt och lågt. Onödigt tjafs kan man tycka med en massa minnen i prylar. Och det gör väl inget om hundra år.... Inte lär ju ungarna uppskatta mina minnen, när jag är borta. Kanske bara är bra att prylarna reduceras vartefter.....


Var till Heffa och Herbert ikväll. Hon hade köpt en jättesmarrig liten smörgåstårta - oj, oj så gott! Ja dom har det dom biter i oxå. Herbert som är blind och sitter i rullstol och Heffa som kämpar på med att sköta honom. Och snart fyller hon 70 år!! Men alltid go och gla - där har jag lite att ta efter.....

.... tänker en pessimistjolle.....

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards