stinalill

Alla inlägg den 31 mars 2009

Av Stina - 31 mars 2009 21:03

Jag har fått telejacket flyttat idag. Skönt att slippa sladden tvärs över golvet. Hade jag vetat, att det var så lätt att flytta jacket, hade jag ju kunnat gjort det själv. Känner mig som en riktig fegis - nu när jag vet. Men man lär sig nå´t nytt varje dag.


Och så var det ju kul att prata lite med Tom. Han hade träffat en ny tjej - på internet!! Han skulle ju aldrig se till att träffa nå´n på nätet - ha, ha!! Men han åkte allt dit han oxå. En tjej från Filippinerna!! Ja vill man ha jobb med att få hit en filippinska, så är det väl honom väl unnat. Han hade varit där i februari - han visade mig kort på sin hemsida. En vacker tjej - javisst - och en fantastiskt vacker natur. Han är ju en fena på att fota till på köpet.


Har själv setat och kollat på internet idag. Dock INTE efter nå´n karl - kom inte och tro nå´t sån´t om tanten!! Nej jag har kollat efter Canvastavlor. Och det finns ju hur många företag som helst!! Man kan beställa i vilket format man vill, med eller utan ram, en enstaka eller "tre-i-rad". Det senare är jag inne på. Men jag lär nog avvakta ett tag - det kostar 1 200:- och uppåt. Och vilket företag ska man välja?? Väldigt svårt att välja tycker jag. Men ett företag hade så, att man skickar in sin bild och talar om hur man vill ha den. Sen får man en förhandgranskning på hur det kommer att se ut, innan dom trycker upp den på canvas. Ja det får väl mogna till....


Nå´n elektriker har inte hört av sig idag. Så jag antar att han inte kommer att dyka upp imorr´n. Men det hade jag väl inte heller väntat mig - han verkade ju inte allt för intresserad, om man säger så.


Idag har jag möblat om lite i arbetsrummet. Jag har ju ett minikök, så där kan man inte sitta många precis. Och imorr´n kväll kommer mina "tjejer" hit på "lägenhetsinvigning" med fika och smörgås. Ska bli jättekul!! Och då har jag alltså gjort arbetsrummet till matsal. Jag tror att det blir rätt bra. Dom får ta sig kaffe/te och tilltugg i köket och så sitter vi vid "stor"bordet. Det ska verkligen bli roligt att träffa alihop!!


Egentligen skulle jag väl ha bjudit på mat istället. Men jag får stora skälvan, när jag tänker på att servera folk lagad mat. Jag avskyr ju att laga mat och jag är väldigt dålig på att laga mat. Under årens lopp har jag naturligtvis utfodrat min familj dag efter dag, år efter år. Men se nu klarar jag det inte, vågar inte, det skulle bli vidbränt och kaos.... Så nu får det bli mackor med lite olika pålägg och grönsaker..... Huvudsaken är ju ändå att ses...


Tror jag jobbar som besatt på nätterna. Inatt jobbade jag på en förskola, skulle ha ett block att skriva på, eftersom vi hade planeringsmöte. Letade runt som en idiot, men alla block var fullskrivna. Så var det en unge som stod och hällde ut vatten på flit på golvet. Hade helst velat hälla vatten på honom och slänga ut honom. Men jag behärskade mig och försökte vara sååå pedagogiskt. Men allt gick mig ur händerna och jag hade noll koll på allting.... Undra på att jag var trött, när jag vaknade.....


PS Ja jag vet Synne - man ska gråta, när man är full med gråt. Men jag KAN inte - måste ha nå´n som "sätter igång" mig.....

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards