stinalill

Alla inlägg den 14 mars 2009

Av Stina - 14 mars 2009 20:23

Så har jag då varit iväg till Gävle och firat att Maja-gumman fyllt 9 år. Lilla damen är ju mitt yngsta barnbarn och det är förunderligt, att hon redan hunnit bli 9 år!! Hon läser och skriver obehindrat och är uppfödd med datorernas värld.  Knappar sig fram som den värsta datanörd.


Av mig fick hon Pandurokatalogen och 500:- i ett kuvert. Hon är förutom datanörd oxå pysselfreak. Sen satt hon och letade i katalogen och märkte för allt hon ville ha. Sen fick hon oxå en stor bok "Livet" av Lennart Nilsson, som vi satt och tittade i och förundrades över många vackra foton.


Farfar kom oxå och gratulerade och faster Ankie och hennes Stefan dök oxå upp. Så det var ju kul att träffa dom oxå. Ankie som just fått fast arbete i Uppsala efter sin utbildning till landskapsarkitekt. Ja de har blivit duktiga och fina mina ungar - hur det nu kan komma sig..... *host*. Framåtanda, klokskap och varma hjärtan har dom alla tre. Även om de hade en lite knölig uppväxt emellanåt.


Det var allt ett klokt drag, att åka iväg över da´n. Även om jag gick upp redan vid 8 och hemma strax efter 19, så ska jag lägga mig i min egen säng och sova ordentligt i natt. Känner mig rätt trött förstås och en smygande huvudvärk är på g. Lite te och en smörgås, sen är det godnatt för mig. 

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards