stinalill

Alla inlägg den 1 maj 2009

Av Stina - 1 maj 2009 21:51

Så har denna soliga dag oxå fått ett slut. Mycken tid på balkongen - den underbara. Och har ni sett - i år kommer jag att få blommor på min syrén!! Dom ser ju inte stora ut precis, men det blir i alla fall. Så har jag "lekt" med mina älvor och sått lite frön i krukor. Så började jag faktiskt läsa en gammal bok, som jag hittade i bokhyllan "Kyrkbröllop" av Moa Martinsson. Ingen nyhet precis - men tidsfördriv.... i solen....


Och värken är faktiskt borta!! Det var snabba ryck!! Jag som hade så ont i morse, att jag knappt kunde gå! Den sprutan satte Dr Ola på rätt ställe! Eller var det järnälvan Sarah som hade ett finger med i läkningen...? I så fall gick ju önskningen i uppfyllelse fortare än kvickt! Hur som helst - det är himla skönt att kunna gå som folk igen!!


Hos Dr Ola igår ja. Han lyssnade på lungor och hjärta, tog puls och blodtryck. Och ALLA värden var bra!! Utom ett som kallas BNP av nå´n anledning som jag inte vet. Det visar i alla fall hur hjärtat klarar sin uppgift - att pumpa ut blodet. På en frisk människa ligger det värdet under 100. Mitt värde har legat på ca 700. Men - nu hade värdet gått upp till flera tusen!! :(

Ja, jag berättade ju, att jag helt självsvåldigt har minskat en av mina mediciner från en till en halv tablett. Tänkte ju testa om min trötthet skulle försvinna. Det gjorde den inte - men BNP gick alltså upp... Så det är bara att snällt svälja alla förbannade tabletter.... Fast - dom är väl bra förstås.....


Idag har ju många tankar gått till den lilla nyfödda i Bennarby. Kan väl tro, att Ida somnar lycklig ikväll :) Väntan är över, fölet var välskapt och allt har gått bra. Sen tar det väl ett tag, innan dom lär känna den lila hingsten. Jag är ju sugen på, att åka dit. Men jag tror ändå, att jag väntar till den 20 maj. Då fyller ju Johanna gumman 18 år!!!



Av Stina - 1 maj 2009 17:44

Så lyckades jag få in en bild på lilla fölet med sin mamma. Jag hämtade bilden från Eriks blogg faktiskt. Men det är Ida som har fotat. Nu är jag så sugen på, att åka dit och kolla. Jag är ju helt klart bättre i höften. Ja jag får väl se.... Det är ju en bit att åka....


Vicken osis Ankie, att ni inte stannade lite längre....

Av Stina - 1 maj 2009 14:46

Nyss ringde Johanna. Julia har ÄNTLIGEN fått sitt föl!! Hon födde i hagen iakttagen av hela familjen. En liten hingst som verkar helt välskapt!! Upp till kamp lilla hingsten!! Det var då en rolig "demonstration"!! Din födelsedag kommer man då inte att glömma bort.


GRATTIS framför allt till Ida, men oxå till Johanna, Ann-Louise och Erik!!! Kul att ni alla kunde vara med oxå, när den lilla fick se dagens ljus!!


Ser fram emot foton på den nyfödde!!

Av Stina - 1 maj 2009 12:41

Vaken många gånger i natt. Men guskelov har jag somnat om varje gång. Hade ont så jag nästan grät, när jag skulle kliva ur sängen. Men nu verkar Tradolanet och Alvedonen, så det är lite bättre. Jag tror inte det är ichias Ann-Louise. Inflammation i muskelfästen och senfästen var ju förra diagnosen - då när jag var inlagd i höstas. Guskelov har jag inte LIKA ont nu, som jag hade då!! Men det räcker bra som det är ändå..... Färdiggnällt för idag....


Lilla Sarah - fotot - ser ut att vara en bestämd liten dam, tycker jag. Hon ska nog få en lite upphöjd plats i mitt landskap. Järnälvan - icke att förväxla med järnladyn ;) Hon har blått glitter på sig, som jag strödde på igår kväll. Och har nu sett solen gå upp för första gången!! I mitt köksfönster.... För evigt förknippad med Annsan.....


Dagen idag blir solsken på balkongen - snart är den där. Så ska jag försöka planta lite frön. Har satt igång en tvättmaskin. Vilken tur att jag har en så´n! jag behöver inte hålla på och släpa iväg tvätten längre nerför och uppför trappor. Det är ett plus med denna lägenheten! Balkongen är ett annat plus.

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards