stinalill

Alla inlägg den 3 maj 2009

Av Stina - 3 maj 2009 18:11

Sovit lääänge idag!! Eller rättare sagt - legat kvar länge i sängen. Så himla skönt att bara ligga där och njuta av goa sängen. Och veta att jag måste inte stiga upp, förrän jag känner mig mogen för det. Tänk - jag som tidigare inte ens hade samvete, att läsa en bok en gång. Då gjorde jag ju ingen "nytta"!! Tanten har "utvecklats" kan man väl säga....;)


Har idag varit iväg och köpt mig en Änglatrumpet! Se foto! "Brokbladig med aprikos blomma. Doftar liljekonvalj" står det på pinnen. Det låter ljuvligt! Liljekonvaljdoft..... Hoppas nu bara, att jag klarar den till blomning. Den får aldrig torka ut och den ska ha mycket gödning. Och den är mycket frostkänslig. Så det blir till att ta in den på nätterna.


Första gången jag såg en Änglatrumpet var, när jag var i Zimbabwe. Vi var hembjudna till en rektor och hans fru. Och i trädgården växte det en enorm Änglatrumpet! Det var ingen blomma - det var mer som en stor buske. Med massor av såná stora blomtrumpeter. Tyckte den var så vacker och farsinerande. Så nu får jag väl i alla fall försöka att få min lilla att åtminstone överleva. Och visst är jag nyfiken på blommorna....


Tänk idag fryser jag faktiskt om tårna....

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards