stinalill

Alla inlägg den 4 maj 2009

Av Stina - 4 maj 2009 21:28

Aprilväder idag. Varmt och sol, kallt och regn om vartannat. Så regn och sol samtidigt = regnbåge.... Ur led är tiden - det ska väl inte vara aprilväder i maj...!! Med anledning av rubriken vill jag säga, att jag hade ingen tanke på deklarationen, som tydligen skulle vara inlämnad igår eller idag eller nå´t sån´t. Jag tänker närmast på skatten, som ska finnas vid regnbågens slut. Men den hinner ju inte en handikappad pensionär ta sig till, innan regnbågen är borta igen.... Sen vet jag inte om det är så intressant att jaga skatter. Det överlämnar jag till Reinfeldt. En annan betalar ju bara sin skatt och ser glad ut.....


Med anledning av dagens väder, blev det städdag idag. Och det var välbehövligt ska jag säga! Nu när det har varit solväder, fungerar inte min dammsugare nämligen - jag har solfilter på den.....;) Men nu ser det rätt ordentligt ut hemma hos tanten! 


Så har jag oxå pysslat lite. Knackat några hål i botten på tomma konservburkar och målat dem vita. Där ska jag sen så små frön, som ska få växa upp till tusenskönor, har jag tänkt mig. Och burkarna ska sen få stå på en vit plasttallrik, som jag har hittat på en loppis. Och tallriken ska få stå på hyllan under mitt älvlandskap. Sån´t kan ledighetskommitén syssla med minsann, när andan faller på....

Av Stina - 4 maj 2009 12:37

Vägningsdag idag!! Och tänk att några kilon kan göra en så glad!! -3,2 kilo!!! På en vecka!! Kanske lite missvisande, eftersom jag inte åt nå´n lagad mat igår. Så magen var kanske tommare än vanligt. Men dessa kilon sporrar mig naturligtvis att fortsätta äta rätt!! Duktig tant!!


Kunde inte låta bli att sätta in några fler bilder på lilla fölet!! Troligtvis blir namnet "Bennarbys Oki Doki"!! Nog är det fantastiskt, att ett hästbarn nästan direkt reser sig och kan gå!! För människan tar det ju ett år att komma dit. Och jösses vilka långa ben han har!! Lite opropotionerligt långa. Jag är faktiskt rätt nyfiken att se underverket. Men, men - till Johannas födelsedag så....

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards