stinalill

Alla inlägg den 14 maj 2009

Av Stina - 14 maj 2009 18:54

Först av allt vill jag säga ett stort GRATTIS till Ida, som vunnit första pris med kortet på Julia och Oki Doki!! Det kort som jag hade med igår. Det var väl kul Ida!! Nu är det nog dax att börja delta i större tävlingar oxå!! Du har ett bildseende som heter duga!!


Som synes av alla foton har jag haft en liten vårinspektion idag igen! Skogsviolen blommar och gullvivor, kabbeleka och äppelblom står i full prakt. Och häggen doftar underbart! Nog är det fantastiskt!! Och så kul med digitalkamera!! Man kan knäppa flera hundra kort och sen bara ta bort dom som inte blev bra.


Men jag vill lova att det blåste kalla vindar nere vid sjön idag. Jag frös som om det var mitt i vintern. Så var jag ju oxå "tvungen" att fota allt vackert jag fick syn på. Sen när jag kom hem, satt jag på balkongen och åt middag och det var rena sommarvärmen!


Idag har jag oxå "lekt" i mitt älvlandskap! Jag har bytt mossan och möblat om lite. Och det är faktiskt sååå roligt! Egentligen skulle jag kunnat haft ett dubbelt så stor landskap. Med dubbelt så många älvor..... Men jag är i och för sig nöjd med det jag har. Det räcker nog bra i sommar - då jag får springa med min vattenkanna gång på gång.....


Jodå Ruth - i min förra lägenhet hade jag en "xtra" blomhylla i köksfönstret. Men den var för kort här - fönstrena är bredare i denna lägenhet.  Men jag tänker allt på det..... Tänk om jag kunde råka på nå´n människa, som älskar blommor och har dåligt med växter. Då skulle jag med glädje skänka bort flera stycken. Så jag kunde köpa lite nya nå´n gång ;) Tidigare hade jag en eller annan med till mina barn. Men jag tror inte riktigt dom har tid numera med såná petitesser som blommor. Annars är dom duktiga på blommor alla tre faktiskt.

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards