stinalill

Alla inlägg den 21 maj 2009

Av Stina - 21 maj 2009 10:32

Konstigt att skriva på någon annans dator. Men jag kom in ändå och har läst mina vänners bloggar.


Här skiner solen, Och hela familjen är fullt sysselsatta. Just nu provas en ny sadel på Moa - en av hästarna. Det är oerhört mycket jobb med dessa hästar!! Begriper inte att dom orkar! Men jag antar att dom får mycket av kusarna oxå. Igår var jag med till ett ridhus, där Johanna och Ida tränade hoppning. Så långt jag kan se var dom jätteduktiga! Att dom vågar!!


Tänk att det är mina småtjejer, som satt där i sadeln! Och dom "styrde" hästarna och for över hindrena, som om dom aldrig gjort annat! Medan mormor satt på läktaren och kramade tummarna hårt - rädd för de stora hästarna som jag är....


Jag har ridit två gånger i mitt liv. Första gången på turridning - och då lyckades jag ramla i backen. Guskelov utan att göra illa mig. Andra gången fick en kollega för sig, att jag ville ha en ridtur i 50-årspresent!! Tänk så fel hon hade!! Jag satt och blåhöll mig med hjärtat i halsgropen hela turridningen. När jag äntligen fick kliva av, var benen som kokta spagetti....


Och lilla fölisen Oki Doki är så jättesöt!! En riktig liten busunge med en massa hyss för sig! Två bissingar i överkäken har tittat fram, så han kan bitas om han får för sig det. Och vilka vackra ögon han har! Men väldigt svår att fota - han är ju inte still en sekund!


Vi firade Johanna vid middagen igår. Som väntat blev det lite ridgrejer och pengar, pengar. Som väl lär användas till ridgrejer oxå, antar jag. Och i eftermiddag ska det bli "kalas" med släkten. Ann-Louise´smörgåstårta, som inte lär gå av för hackor.... Inget för tanten - kanske en liten, liten smakbit....

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards