stinalill

Alla inlägg den 16 maj 2009

Av Stina - 16 maj 2009 20:46

Idag har jag kollat på ett riktigt vackert bröllop! Lottas och Lasses äldste son gifte sig i kyrkan. Och dom var så vackra, så vackra både brudgum och brud! Men jag lägger inte in nå´n bild på dom, eftersom jag inte har frågat. Men brudbuketten gick inte av för hackor den heller! Se fotot! Sen åkte dom häst och vagn genom byn - så himla fint! Men jösses vad bruden måtte ha frusit i sina bara axlar!!


På grund av detta blev min middag försenad. Men jag var duktig och lagade mat ändå. Hemgjort potatismos med strimlad bacon i en grönsaksgratäng med fetaost. Faktiskt riktigt gott. Tack Harry för tipset!


Så kom tröttheten och överföll mig - intog vertikalläge. Och somnade som en liten - *host* - gris!! Väldans skönt! Tröttheten kom väl efter från igår.


Jag har fått ett TV-tips från två håll. På vardagar kl 19 går det ett program på 2:an om samtalsterapi. Och imorr´n går veckans alla avsnitt i repris kl 14.35 Tydligen är det olika människor, som går till denna terapeut olika dagar i veckan. Tycker det verkar intressant. Terapi är ju egentligen väldigt svårt att beskriva hur det går till. Och ofta brukar de raljeras och ironiseras över terapi. Så det faller ett löjets skimmer över den. Och i verkligheten är det ju ett verkligt effektivt sätt, att bearbeta trauman. Även om de flesta läkare förlitar sig enbart på piller.....


Erik - angående din kommentar : Du har en hel del rätt i det du skriver. Kruxet är om det roliga med resan överskuggas av tröttheten. Så jag inte kan njuta egentligen - utan bara pinas av tröttheten..... Hur som helst kommer jag och våldgästar er på onsdag eftermiddag! Och sover över. Det ska bli jättekul, att träffa er alla!!

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards