stinalill

Alla inlägg den 27 maj 2009

Av Stina - 27 maj 2009 21:48

Ska väl skriva några rader - även om jag inte alls har nå´n inspiration.... Idag är livet ganska lustlöst. Har setat och sytt hela da´n. Även det utan inspiration. Så det vete 17 vad det blir för gardin.... Ingen höjdare iaf. Men jag ska väl göra den klar imorr´n ändå.


Halssvidet och sjukkänslan sitter kvar. Antar att det är därför ingenting känns kul. Men - det går ju över - med lite tålamod bara.....


Jag har idag lyssnat färdigt på en bok, som heter "Dårens dotter" av Mian Lodalen.  En i mitt tycke bra skildring av ett barns upplevelse av livet. Hur huvudpersonen, som befinner sig på samhällets "avigsida", är så in i bomben lojal med sin knäppa pappa. Och hur hon läser av de vuxnas reaktioner och ser all falskhet. Och hur hon drar SINA slutsatser av de vuxnas reaktioner. Och hur hon tar sig förbi de vuxnas auktoriteter. Lite tjatig på slutet kanhända, men väl värd att läsa.


Till helgen då kommer den - SOMMAREN!! Om man ska tro på väderrappaporten iaf.....

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards